Wednesday, June 19, 2013

Nak PROTES ke??

Rabu 8.20 pagi

Astaqfirullahhhalazimmm...
Dan mengucap panjang NB. Memang pelik dan tak suka bila mana ada orang dok sepah-sepahkan atas meja NB yang telah sedia kemas. Last Jumaat aritu NB balik kerja 6 lebih. Kiranya dah lewat sangat. Siapkan keja mana yang patut. Kemas meja. Susun semua fail, bila orang lain cari borang cuti atau slip cuti sakit depa senang je.. ada dalam fail yang telah NB susunkan atas meja dan dalam fail. Elok. Kemas. Siap NB tinggalkan nota pesanan. Supaya nak letak borang cuti or slip cuti sakit tu senang NB cari. Letakkan dalam tray. Jadi NB tau le itu kerja NB yang tidak siap lagi. Pastu teddy kesayangan NB susun elok-elok. Peralatan tulis siap dah semua dalam balang. Elok. Boleh pakai, tapi nak pakai tu agak-agak ler. TEngok laa tuan punya. Dah susun elok. So letak balik tempat yang asal. Ini adalah kejadian kali ke2 yang NB terima. Dulu sampaikan makanan cikedes berselerak bawah meja. Sampaikan berbau. Terus NB kemas sambil membebel sendiri. NB tau ada je telinga-telinga kuali dan astro mendengar. Aii meja akO. Ako laa kemas. Ngamok sakan ako. Xde la sampai terbang barang. Marahnye pasal..NB post di FB. Luahan hati sebenonya. HAHhhhh Haram jadah budak oPis SPR yang jadi FWEN pun tak sanggup nak tegur or komen. Kompem dah sangat-sangat depa ni semua TAK SUKA NB. Ermm entahlah may b taknak kasi NB panas lagi or entahlah. Tak baik lak NB nak buruk sangka kan. May b yang bikin tu kawan-kawan beliau kan. Tu la pasal xmo masuk campo. Yang pelik tu..post d FB..terus msg by pon MINTA MAAF. Hah tau lak MINTA MAAF. Kalau betul-betul Profesional kol je terus, takyah nak bermesej bagai. Minta maaf anak buat main laa. Anak yang guna pc tengok kartun la. Macam-macam rezen. Dah tu engko sebagai omak ee tak reti nak off balik n clearkan balik. Aghhhh manusia kann ginilah. Ini pulak kejadian yang ke2 kali. Memang NB Sangat geram. Menyampah pun ada. Kita dah la sampai awal. Semangat nak kerja. TEngok-tengok meja berselerak..bole gitu..


Keadaan PC yang terkebelakang. Merah tu kalendar tahun lepas. Camne le ke depan. Padahal akO letak di belakang PC. Borang-Borang cuti dan slip cuti sakit bersepah atas keybord.




Mouse dan pelapik sepah.Tuu my teddy bole la terbaring atas telepon. Sape lak yang guna telepon dan main teddy tu.



Nota itu yang telah ako sediakan untuk meletak borang cuti dan borang cuti sakit. Sos tu akO beli dengan budak opis. Tapi agak-agak le nak letak. Takyah le letak dengan berdekatan fail-fail kerja akO. Tak bole ke tunggu ako datang opis or letak le kat sebelah kabinet ako yang menyimpan makanan sebelah printer akO.?




Kawan-kawan yang bertugas sebagai PAP ( Pembantu AM Pejabat ) xbole ke nak membaca nota tersebut. Aduiii paneh lee..Gue dulu pun PAP lee..hormat sket kerja orang dan displin sket. Walaupun ako ni tak berdisplin.



NB perasan pagi ni. NB marah-marah ada orang mendengar. Lantak le bukan NB marah pada orang yang mendengar. Marah pada orang yang tak reti nak hormat meja orang. Opis SPR ni kan pagi-pagi dah memekak. Bekpes kat tempat memasing. Berlonggok. Pastu memekak. Aduiii. Gamat  weii. Gue paling tak suka nak buat koje bising-bising. Ako tengok CC 4 orang kat depan depa pun buek bodoooo je. Takot ke or segan.??

Pegawai pun tak pernah nak tegur dalam meeting. Alhamdulillah dah takde meeting tiap bulan. Kalau ada pun seko manusia tak berani nak berkata-kata. Menyesal akO masuk SPR ni. Takde kualiti dalam kerjaya. Ramai yang tidak menghormati dan tidak berdisplin diri. Tak sanggup ako nak menghadapi ini semua. Dugaan betui.

Kalau tak suka sama akO. Cakap je terus terang. Sedaya upaya akO cuba mengubah cara kelakuan akO kalau engko tak suka.

NAK PROTES KE ??



No comments: