Thursday, January 9, 2014

HADIAH BONOS

As Salam..
Setelah sekian lama akO menyepikan diri. Di atas kesibukan peribadi dan di opis. Maka kesempatan untuk menari-narikan jari jemari ku yang montel ini tidak dapatlah dilaksanakan. Walau bagaimanapun..Alhamdulillah dapat jua akO meneruskan kehidupan di bumi ALLAH SWT ini. Ya rabb syukur sesangat. Dari hari ke hari nak menjengok diari alam maya akO nih. Tak jua sempat. Kebetulan pula dengan kesesakan line internet yang ntah apa apa ntah. Hep..tak baik bersyukur ek apa yang ada. Dah le hak gomen. Ecewah. Bukan takmo guna di rumah. Masa nak menaip je takde. Di Opis masa rehat bole. Masa kerja dah habiz bole. Kannn..Ok. melupakan kesah akO yang tak seberapa tu. Sakan akO menyoping hasil rejki Bonos yang dihasilkan oleh kita sendiri. Ya kan..ya kan..bekerja bagai nak rak nilah die hadiah daripada PM. Ako tak kesah sebenonya dapat ke tak..janji kita SYMP. Ikutla mana yang telah ditetapkan. Nak komen lobeh takkan laa DEPA nak dengaq luahan hati orang-orang bawahan ni. Tahun baru dengan azam baru tiap kali. Tapi tidak jua dilaksanakan. Hanya luahan di bibir sahaja. Itulah yang selalu akO dengo daripada luahan mulut-mulut manusia. Ako tak kata orang lain laa. Kekadang diri kita sendiri pun lupa apa yang telah kita ucapkan. Masya allah. Hindarkan lah. Lebih baik berfikir dan diam sebelum berkata-kata.

Hari kejadian pada 7 Januari 2014. Ako melahirkan rasa puas ku untuk menyoping kan diri ku jua. Beb HARRODS sales beb. Mak aii gilak wey. Pak kal laa RM tu banyak ke lain kalau tak memang habiz akO kerja hanya di HARRODS. Ndak mau yang lain ndak mau. Itu aje yang gue mau. Pasal memang kelassssssssssssssssssssss nOks. Tak kesah laah kalau memulut nak cakap. Duit hakak noks. So akO sambar satu beg tangan. Tak kesah nak buek koleksi kata ko. Yang ada 2 biji dah. Konon nak beli wrislet aje. Kecik senang bawak. Bila mata dah bertentang mata nengok. Kompem sambar beb.


Alhamdulillah..akO dapat 50%. so dapatla rege RM144. Memang di nanti masa sales ni. Bulan Disember hingga hujung bulan Januari. Berbaloi la sangat. Pada ako suke. Daripada termimpi-mimpi baek beli. Takot derr nak mintak dengan papa Buyen. Kompem die marah pasal beliau banyak dah labor pada akO. Kannn...

Lepas jamu mata..nak semakkan minda akO dengan Novel. Novel yang ada tak habiz-habiz ako khatam kan. Masya allah. Bising Ibu. Sanggop. Al-quran memalaz je nak baca kan. Dah adil laa ni..insya allah usaha ubah diri.Lepas solat magrib n isyak nak baca Al-quran. Niat dan usaha harus ada. Dan buat..!!. Hokay ako sambar novel terbaru yang sangat best seller. So ako jugak tamau ketinggalan untuk mendapatkan nya. Baca lom mula lagi. Pasalnya akO tengah menjalankan minda bacaan ku dengan ADAM & HAWA 2..so yang ni akan menyusul. La ni memang ako nak beli dalam Satelit MTB aje. Pasal dapat less 10%. Bonus point pun dah tentu dapat jugek. Tu yang sangat teruja nak beli banyak2. Nasib baik opicer akO, mengagak kan untuk akO membazir. Baca dulu apa yang ada kann.

Yeayy akhirnya Impian terlaksana jua. Al maklumler akO kan dah pakek Iphone. Hadiah daripada papa buyen. Tq so much Papa. So kaber enpon boli sendiri la kan. Berkenaan boto dengan HARRODS nye cover Iphone. Tapi dapat less 10% aje so..rm99..xmau..xmau..
Pendamkan dulu so sambar aje VS nye cover..hahah tunjuk beg n kotak je laa..badan nye nanti-nanti hokay...

Uitt...dapat gak sangkot beli barang impian..taraaa...

p/s : MAMA OYA u mau kaa...? tunggu besday u hokay...

1 comment:

Raihan said...

lama betul menyepi....apa pun alhamdulillah rezeki Allah berikan..Ameen