Monday, January 13, 2014

MARBLE NUTELLA

11 Januari 2014
Cheff Yusragreatidea
Presint 17, Putrajaya

Kelas bermula jam 10.00 pagi. Alhamdulillah Papa Buyen izinkan akO mengikuti kelas masakan bikin kek ni. Mak aii sebenonya awak saje je nak join. Berkenan betui dengan deco dan Kek Marble Nutella ni. Pasal nye nape ? Pasal nye ada coklat Kinder bueno & lapisan coklat Nutella yang disalotkan di atas permukaan kek tersebut. Wow nampak gah kan kek tersebut. Kompem laa sedap gebus dan lembut. Dengan adunan kek yang sempoi dan isi dalaman kek tersebut. Kelas masakan ini telah diadakan di Presint 17 Putrajaya. Mana ako nak cari P17 ni. Ohhh rupa-rupanya di belakang Taman Warisan. Sebelah kot dengan P16. Manyak sinang. Gue tak memerlukan WAZE. Ako n neber ako join sekali. Mumy Afzan. So MA amek ako di rumah. lagipun memang kami bersebelahan je umah. Ha. Cuma die kuo kereta akO tunggu depan pago je la...ok bermula sangat kami di ajar bagaimana mau bikin ini kek. Sangat senang meh. So kalau kengkawan mau order. Biasa aja. Tapi kena info awai-awai. Kang terkang kang kang NB bikin noks. Tak sedap lak nanti. Okies korang jengok laa apa yang NB bikin Sabtu lepas. Maka terisi la masa yang ada kann. Penuhi diary NB. Taraa..terhasil laa kek buatan jemari sendiri.


Yess sotkat je la pic ek..Ini setelah bahan di mesin untuk masukkan dalam Box tu kami timbang tau..Adil ye


Coklat Kinder Bueno di potong mengikut size. Dan susu kotak untuk bikin krim inti kek. yang kuning tu la akan di mixer dengan susu itu nanti. Maaf la NB lupa bahanye. Tapi kalau sesape nak resepi bole je..


Itu lah Cheff Kami. Cheff Yusra. Beliau sangat peramah, happy dan tak lokek dengan ilmu. Sebelah my Neber Mumy Afzan. Sebelah lagi kawan daripada Puchong. Dan di bawah pic kek yang dilapiskan dengan coklat Nutella dan krim.


Iyee ni kek untuk pembahagian harta. Memang kami bako dan bikin di situ. Untuk letak krim bawah box tu. Seperti gambo di bawah.




Haa ni tak dinafikan. Insya Allah bakal PA mumy. My Princess memang peminat TEGAR lohh mau bikin kek. So kek box ni beliau pun sebok laa nak mendeco. 
Yang Princess bikin kami pakat makan reramai.


Sebahagian pembahagian slice kek yang beso untuk para peserta.


Taraa..Cantik kan. Tapi kalau untuk di nego kono laa hiaskan body kek tu dengan krim or Coklat Nutella.


Yup Marble Nutella in da Box



Kami dapat soang se slice..


Yess..taraa sudah jadi buatan tangan NB sendiri. 
Papa Suka..
Ibu Suka..
My Kiddos pun sukaaa..



10 comments:

sweet chocolate homemade said...

Nk resepi bole ...

Unknown said...

okiess bole jee
kasik email awak..nnti kite emailkan ye...tak ingat kena buka buku hahahah

Anonymous said...

as salam.

boleh saya minta resepi ni but kita buat sistem batter. saya ada resepi choc indulgence n red velvet

email saya adeputra_79@yahoo.com

Anonymous said...

Email kan jg resepi utk sy
muza@bintanggroup.com

linda said...

Salam...nampak sedap sgt...klu boleh share resepi...boleh?email sy ..homechocz@yahoo.com...tkadih byk2

shE-Da said...

assalam...nk resepi bole?ni alamat email sy...


murshidahnordin@gmail.com

Unknown said...

ohh...maafkan sya ek..sya lupe nk jwb semua soklan2 kengkawan dalam blog sya..maafkan sya kengkawan resepi sya dah hilang..korang bole mengikuti kelas marble nutella..dgn yusgreatidea..or buka laman fb beliau Yusra ismail..Insya Allah..

Unknown said...

Blh kongsi resepi x.??syikinlaniaz28@gmail.com t8me kasih

Anonymous said...

asSalam.. boleh x nak resepi kek ni sedapnyer...
Emel sy lailafarihan@gmail.com
Tqvvm

Unknown said...

Ok Syikin Laniaz..n kengkawan blog yg lain..nnti sya email ye..pasal resepi ni sya mmg dh lupe letak mne..nnti ai bg nama tuan blog yg bikin kek ni ye..