Friday, January 4, 2013

jENGOK 2013

Alhamdulillah..
Nyawa masih dipanjangkan sehingga ke hari ini. ALhamdulillah bersyukur kehadrat ilahi. Dengan limpah kurnia dan nikmat yang ALLAH SWT berikan kepada Busu n keluarga semoga dirahmati dan diberkati ke akhir hayat.
 
Oooiii mak aii banyak yang Busu nak ceritakan dalam BlogBusu ni. Tapi tiada kesempatan yang menemani diri Busu. Banyak hal dan terlalu bz. Dengan sakitnya..dengan berniaga nya..dengan kerjanya..Owhhh tak dapek nak nolong doo.. perkataan akO diganti pula dengan kata diri Busu. Rasa di tahun baru baru ni Konolah berazam lebih baik lagi. Sebaik-baik yang mungkin dan boleh ye. Busu cuba nak ubah diri dan peel dan perangai dan cakap kuat laa konon ( outspoken yang digelarkan oleh Bos Busu ) dan nak menolong orang-orang yang susah dan nak bersedekah dan nak memberi selalu. Insya allahhhhhhh.....
 
Selamat datang tahun baru 2013. Tahun yang sangat mencabar untuk diri Busu. Untuk merebut segala harta akhirat dan dunia. Segala yang diperuntukkan oleh-Nya haruslah kita mempertaruhkan dengan segera. Busu akan mencuba yang terbaik dan terbaik untuk menjaga suami dan anak-anak. Untuk menjaga Ibu tersayang. Dan Keluarga Busu yang Busu amat rindui. Adik beradik Busu 3 orang semuanya jauh-jauh belaka. Jadi kita harus lah merapatkan lagi silaturrahim antara kita adik beradik dan sebelah suami Busu.

Sebenarnya hujung bulan Disember 2012 aritu Busu bercoti-coti Msia le konon. Busu balik JB. Melawat KakLong Busu yang telah ditimpa musibah. Jatuh sakit secara tiba-tiba. Paru-paru berair. Ya ALLAH..bila Busu dengo.  Trenggg...terus tingat Arwah Ayah Busu. Ditimpa sakit yang sama. Batuk berterusan. Keadaan KakLong Busu semakin sembuh. Bila dapat berita KakLong dimasukkan ke Hospital Sultan Ismail Johor Bharu. Busu terkedu. Busu buntu. Macam mana la keadaan KakLong. Secepat mana pun Busu harus fly ke Jb itu. Macam mana? Kalau dekat jangan kata la.Alhamdulillah..sangat-sangat bersyukur KakLong berkampung di Hospital Sultan Ismail selama 3 ari aje. Busu pun sekeluarga terus ke JB. Bawak lah segala produk Mis Zhulian Busu untuk diberikan kepada KakLong. Supaya insya allah dengan berkat pemberian daripada Busu. Dapatlah KakLong sihat seperti sediakala. Cadangan kepada KakLong. Busu kasi makan Byoung Maintenance + Pelapik Tilam + Beyong Water. Alhamdulillah..

Selepas menikmati berita kesedihan. Busu bergembira menyambut Hari Lahir si Buyen Busu le. Haa kami sekeluarga mamam-mamam angin ke Kota Singa.

Wokeyla nantikan kesah-kesah menarik dalam tahun baru ini..

Salam semua..

No comments: