Wednesday, May 7, 2014

My Besday 30an Dahh

4 Mei 2014 Ahad..
Ako tak kemana bZ dengan bizniz akO yang baru nak mula naik. Ala kecil-kecilan aje. Buat kek. Alhamdulillah..ada juga tempahan kan..Takpe tu kita story kendian  laa. NB nak story pasal besday NB ni..Alamak Buyen xde kat umah daripada last week nya ari Khamis 1 Mei hari Buruh hinggalah pada hari kejadian NB. My besday la kan. Takpela NB anggap Buyen bz sangat sampai lupa. Memang la terasa hati, apabila suami sendiri tak ucap sepatah huruf pada sang isteri. Yang sentiasa berada di sisi. Ewahhh nak bermadah helah bagai. Arghhh akO tak kesah je, Anggaplah dan positif kan je Mr Buyen lupa. Dalam hati syahdu tak hengat gitu. Dan awai yang menyambut besday akO..my SiL akO..kak norjalis. Alamak terharu nye. lagipun beli sebijik kek dan sambut bersama-sama anak buah akO yang sama bulan Mei. Wahhh seronok gitu kan. Dalam hati sedih papa takde. Takpela. Orang banje. Rezeki tu. Allah dah jalankan. Bersyukur laa bobok oii. Sayang n ibgat jugek ek kak ipo akO. Wahhh kembang setalam der. Kek lak kaler purple lagik. Kesukaan kaler my prince. TQ kakno..semoga Jodoh kakno ada nanti Allah SWT jalankan. Maklumkan Makde kiddos akO ni lom ada jodoh. So ako g umah kak ipo akO di belakang umah taman akO tu la. Sambot kat sana. Meriah sket. Boleh la daripada takde kan.

Sedap laa kek span ni kaler purple 


Farisya & Busu yang bawah tu si abang n adik pun besday bulan Mei..
anak kepada kak ipo ako yang sulong

Soang-soang nk potong ek..




Nyakat anak buah akO

Memasing dah menunggu dah..si kecik ako ngintai kat belakang tu..

BZ Makde menguruskan acara pembahagian kek..gituu..hahahah...


5 Mei 2014 Isnin
Alhamdulillah...
Genap akO yang ke 35 tahun...gituu Syukur ke hadrat ilahi..Allah swt masih memanjangkan lagi umur ku untuk akO berjasa dengan suami, anak-anak, Ibu, adik beradik keluarga dan negara. Tidak la mana jasa akO setakat ini. Ako rasa masih kurang. Tetapi ako akan tetap sentiasa bersyukur. Kerana dengan syukur kita secara kecil-kecilan akan membeso seperti gunung. Maknanya Allah swt maha mengetahui apa yang telah umatnya lakukan. Bukan orang lain, bukan manusia sejagat. Hanya Allah swt. Alhamdulillah..syukur sangat-sangat dengan pelbagai dugaan yang telah ako tempuhi ini. Selama 35 tahun ini. Pelbagai masalah yang telah akO alami. Yang akO tahu dan yang ako cari. Pada hari ini hanya ucapan daripada Ibu yang telah ako dengari. Takpela ako anggap Darlingku lupe. Tak semestinya setiap hari lahir kita, kita perlukan ucapan, lebih baik kita muhasabah diri sendiri. Banyak peringatan yang telah diberikan, cuma kekadang manusia semakin lupa. Kejadian di opis hanya 2 orang kawanku yang ucapkan. Banyak ako dapat ucapan daripada kawan-kawan sekolah, kawan-kawan lama, kawan-kawan baru, kawan-daripada Instagram, kawan daripada FB. Blog takde la lagi kot pasal baru bikin ni kan.Terharu nye der..terima kasih banyak-banyak yang tak terhingga, Allah sahaja yang dapat membalas segala keihklasan semua. Amin. My bos ucapakan epy besday gurl pada akO. Alamak terharu nye, dan kembang setingkat jangan cakap laa...sweet aje. Txs Bos..ucapan pun dah memadai kan. Memang akO tak dapat  hadiah daripada sesiapa pun. Ucapan pun dah kira ikhlas jikalau mereka ikhlas memberi ucapan, Allah akan balas nanti. Tak perlulah kita mengharap sangat kan..
So tengah hari..ako kua mamam dengan Aliff dan Pka ( student praktikal di opis akO )..Aliff memang seopis dengan akO. So ako bawak laaa bebudak tu mam McD..ada rejki lebeh akO banje mereka ber2..Insya allah rejki allah akan bagi semula pada kita yang suka bersedekah. Jangan la anggap orang tu akan berbelanja untuk kita. Bersedekah lebih afdal. 

Bekpes roti tampal + nescafe + sosej goreng tepung = Khas untuk diri akO sendiri..

Selfie dulu wif Pka, 
pasal Aliff tolongg amek wallet akO tinggal dalam bumBLe B..bolehh ..?

Habuan pada hari itu..

Wif my Adeq manje nih..Aliff...

Wif my Adeq Pka..suke ketawakan akak kennns..

 
Hambek...ko Pka snap pic akO yang dah macam nasi lemak bape sengg tuu...grrrrgrgrg

No comments: