Wednesday, August 19, 2009

DEMAM

Aku sedih tengok Ibu..
Batuk..
Selsema..
Demam..
Aku dah bawak g kinik dah...RM55 kena dengan ubat-ubatan...
tak mengapa if mahal pun..asalkan Ibu sihat...
Tak larat Ibu nak bergerak..
Sabil pun tak datang..aku suh cuti..hingga Ibu pulih dari Demam.
Nayli ok lahhh bole diharap sket..if nenek die nak apa2 pandai la gak
Nayli nak g amek
Mintak-mintak bole tolong nenek.Tu yang aku sebelum g kerja...letakkan semua di atas meja makan..jadi senang ler Nayli nak amek nanti bila nenek suruh.
Aku berdoa banyak2..setiap solat..ku panjatkan doa..Agar keluarga kami dihindari
Wabak yang cukup popular sekarang nih.
Dugaan Allah...
Hari ni Nayli lak demam..papa dah bawak g kinik..nampak gaya tak teruk sangat.
Doktor pun ada bekalkan penutup mulut tuu..
Nape Ye Kementerian Kesihatan tak bekalkan untuk semua kementerian.
bukan tak bayo cukai..hish..dan juga bukan nak berkira pasal menda kecik camtu if nak beli pun.Tapi memandangkan wabak tu dah melanda..apa yang perlu Kerajaan buat.
Buat yang terbaik lah untuk keluarga masing-masing.
Terima kasih pada yang mengenali dan yang dah tak mengenali..masih juga ambil berat pada diri ini..berkenaan dengan wabak nih..pada kawan-kawan ambil lah jalan yang terbaik.Marilah kita sama-sama menghindari.
Insya Allah....

3 comments:

Blog Joker said...

demam?mudah2 jangan demam berdarah ya?

BUYEN said...

hish...takdo r sampe berdarah sik..

yusrina said...

Kak ning, mana post terbaru? asyik cerita pasal demam jer.... orang yg demam pun dah sihat.