Wednesday, November 28, 2012

POS LAJU..NYe KES

Alhamdulillah..

Kisah yang terjadi ini berlaku betul-betul pada diriku. Kisah DUKA pada 27 November 2012. Jam 4.20 petang aku di panggil oleh SUB Encik Suhaimi. Wow..kedengaran macam NGERI kan.. 

Kringgg telefon opis ako berbunyi petang tu. Terus dijawab oleh Ku.
"Kak Ning En Suhaimi nak jumpa "..Ok jawab Ku..

Dalam Bilik SUB itu.. sekian ahlinya sudah ada.
Cik Azira -Pegawai akO
En.Basit - Pegawai unit Perkhidmatan
CC Khatijah - CC Unit Perkhidmatan
Pn. Fazilah - PT Perkhidmatan..
Dan Ako..- PT Unit Pengurusan

Ako telah disoal siasat Oleh SUB. Kenapa awak guna POS LAJU OPis Ning.
Awak TAK MAMPU KE..??
( kedengaran di cuping telingakU yang seakan halilintar )

Ako pun menjawab..

Insya allah saya mampu. MEMANG SAYA AKUI SAYA SALAH menggunakan HAK KERAJAAN. PASAL SAYA POS DOCUMENT ERGENT.

Lantas ako didengari TAKZIRAH OLEH SUB..
Ikutkan di pejabat ni Pen + Pensel tak bole amek. Kann..AKo pun jawab memang le HAK KERAJAAN. Tapi saya tak amek itu semua saya cuma buat POS LAJU AJE. SAYA akui saya salah .Saya minta maaf En Suhaimi.

Terus SUB bagitau pada En.Basit keluar surat mengatakan akO telah menggunakan hak opis.
Ako cakap tak payah la kuar surat cakap aje bape saya akan bayo.

Lantas si MAWI itu tersenyum simpul dengan SUB.
Apa tujuan die ako pun tak tau. Entahlahkan manusia ni. Kenapa die bereaksi begitu. Nampak sangat la ako ni teruk sangat kan. 

Di SPR ni tak bole guna pos laju. Itu kata SUB ako. Oklah tak payah la cerita kat luar ye. Habis dalam bilik saya aje. kata SUB.

Ako cakap xpe..kalau tak cerita pun akan tersebar juga cerita saya gunakan POS LAJU OPIS. Saya tak kesah. Saya tau saya salah.Saya akan bayar mengikut pertimbangan POS LAJU.

SUB lak cakap..Saya anggarkan RM5 laa.Bape keping awak anto dokumen tu. 5 keping ako cakap. Oklah kalau camtu awak bayo RM25..

Ako cakap. Baik suruh pos laju tu timbang.Suruh Fazilah tanya nanti kepada Pos laju tu. Cek je berapa yang telah saya gunakan.
Masing-masin tercengang..aii kenapa semua cam orang BLUR je. 

Saya akan bayar.Nanti CC bgtau je kepada bahagian kewangan. Atas nama saya pasal saya guna pos laju opis. Buat apa nak rahsia.

Sub tu suh rahsiakan la.

Ok korang semua kawan-kawan bagilah pandangan dan komen korang semua.
Pasal kes ako ni.

Dalam kotak fikiran ako. Kalau ikut betui-betui HAK KERAJAAN.

Komputer yang buat kerja tu pun. Kita tak bole guna sebarangan. Ni yang ako sedang taip ni Blog peribadi. Face book. Games. Googles. Semua tak boleh. 

SUB cakap..pen pensel amek bawak balik. memang la tak terpantau pasal kita tak nampak siapa yang ambil. Banyak kan.

Ako akui ako salah. dah habiz. betui tak.

Dah pagi ni TERSEBAR cerita pasal ako guna pos laju opis. Wahhh HEBAT ako.

Di opis. Ako memang seorang yang KUAT bekerja. Dapat kerja ako akan buat. Xdelah ako nak dok melepak berborak-borak. Memekak-mekak.X bercampo orang sangat. Pasal depa ni. Baik depan belakang cam CIBAI.
Orang-orang yang memekak + yang sambil lewa. SUB tu ako tengok tak ambil pusing n kesah pun. Ada kakitangan yang buat CUti Lebih Masa lewat hantar. Tipu. Datang opis tumb print pastu blah entah kemana. Tak chek up satu persatu. Yang MEROKOK di tangga. X mengapa. Kalau nak cerita pasal kes di SPR ni JPA dah banyak tau kes yang merepek-repek.

Kenapalah ako ditempatkan dengan golongan orang-orang yang kurang didikan tatatertib. Tiada displin.

Dah tu ako buat hal gini nampak ye sebeso gunung Kinabalu.
Masya allah.

Dapat tau cerita sebentar tadi. Puan Noraini rupanya yang mengadu damba pada SUB. Ke si CC MAZNAH tu..uittt..dasatttt la depa ni. Nak jadi spy Bos kekonon. Tegur je lah akO dulu barulah bawak hal kecik beso kUman ni ke pengetahuan Bos..kann..kan..

Menjadi pengajaran bagi ako.




1 comment:

chu-E zHuL said...

xpe la kak bayr je la 25 tu. tunggu je la kena tulis dlm buku servis kui kui kui