Tuesday, September 21, 2010

Cut Gaji

Aku dh tau sebenarnya..
dari semalam aKu dh syak MEMO tu..
sama ada TUKAR Atau AmAran..
Tapi tadi lepas rehat..aKu g kuar g bli Kukis Dato'.Aku msk opis tgk ada MEmo atas meja Aku.Pendek citer Pegawai Aku mengsyorkan agar gaji aku dipotong selama 3 hari aku tidak hadir bekerja.Aku tidak hadir bekerja disebabkan ANAk n Ibu aku jatuh sakit demam yg teruk.Sampai anak Aku d masukkan Wad.
Aku sakit hati ada..bengang ada..10sion pun ada.
Tak percaya anak aku sakit.
Tak bole lebeh kurang langsung.

Selama 2 tahun aku ditugaskan d Pejabat Timbalan Menteri Kewanngan.
Aku tidak dibenarkan cuti lama2..atas alasan Aku ORANG KL.
Aku takde kampung..
Aku takde keluarga Besar.
kenapa..

Hari2 datang kerja..kerja xde..
hari2 aku kemas..meja sampai bersih..
kemas bilik Dato..kemas bilik pegawai..seme tak nmpk..
kenapa org yg KAKI BODEK sajer pegawai2 beso ni nampak..

Ko buat la suka hati..
Aku terima dgn REDHA..

Ya allah tabahkan HAti ku..

2 comments:

eMMe said...

sian kak nink, minta tukar la kak ning, nnt asyik sakit hati, kak ning lak yg jatuh sakit
sabar tau kak ning, take care!

Zana S said...

anak ko sakit, ko dpt surat mc kan?? nape tak tunjuk? takpun ko tak mintak dr doc?? huhuhu...

aku cukup tak suka pangai officer gitu. bukan gomen jek. private pun sama. anggap non exec mcm sampah.

(wpun aku ada degree, aku kerja dr bawah selalunya... tu pasal aku lebih menghormati semua level)

sabar la ning. meh mai umah aku. aku masakkan nasi lemak. lunch hour pun ko leh cabut gi umah aku... :p