Thursday, October 9, 2014

AKU TERKEJUT & AKU SEDO SIAPA AKU

Assalammualaikum..
Tak jawab DOSA. Jawab gud la. Nak luah pasaan sket. Entah laa kekadang kan manusia ni kalau nak cakap men lepas aje. Takmo jaga hati dan pasaan para sahabat. Aku sedo siapa aku. Dan aku sedo Allah telah rahmatkan kepada kedua ibubapa aku. Siapa aku. Dan kenapa aku jadi begini. Bukan aku pinta pun. Sakit, sihat, maut, bergaya semua telah ditentukan oleh ALLAH SWT. Dan aku tidak minta apa-apa dengan para sahabat or siapa aje. Bila nak bercakap orang melayu.."ORANG MELAYU" haaa ada sayap sket kat atas tu. Nak cakap bole. Dan nak bergurau pun bole. Tapi gurauan tu hendaklah bertempat. Dan hendaklah berpada. Bila tiap kali jumpa aku asyik nak beguwau dan bercakap hal yang sama. Apa citaaaaaa bro. Aduiii nak lawan. Kang dikata kita kurenggg sopan. Tapi bila dah berpangkat tinggi sket. Engko tu yang kurengg sopan dan xdak harga diri plak. Kang aku mention kat sini EGOISS engko marah. Terus aku di WANTEDkannn. Tapi aku tak kesah sangat pun. Allah ada kan. Dulu iyee..bila sesape cakap aku ni HITAM & GEMUK...mula laa tingeee aku paneh..panehhh der. Rasa nak terbang aje. Rasa dah macam aku ni jadi makluk asing plak. Jap..jap..jap..masalah nya kalau aku GEMUK. Engko susah nape. Engko bagi ako RM ke. Aku HITAM. Pun nak dipersoalkan. Ya ampun..ako bukan laa jenis gedik gatai mulut capoi tak hengatttt bro. Gue pun ada batasan nak mulut capoi. Pastu mention aku GARANG LAAA. Pleaseee laa der. Ako tak mintak makan pun kat ko. Entah laa..sedih memang sedih ada manusia yang terlalu bz sangat jaga aku. Bersyukur. Ada manusia sebegini rupa. Siann kan. Terus kat sini aku buek tulisan beso. Memang laa marah. Tapi kejap aje. Aku dah redho dengan kehendak semua itu. Kali ni adalah kali yang keberapa ako tak tau laa die mention aku Hitam..hitam..hitam..masalahnye die pun hitam. Gemuk jugek. Halo bro. Mulut ko tu capoi benauu. Sok lusa Allah swt balas kejahatan mulut ko ...haaa baru tau. Balik hanya tempat ngadu pada IBu. Ibu ai cukup marah orang bercakap gitu. Apa laa orang tu susah benau kt ko ek. Sedih aku. Sedih teramat sangat. Ada juga manusia sebegini rupa. Inilah memori untuk aku dan kids aku baca nanti. Bior laa nak orang nak cakap apa. Mulut orang meme r tak leh nak katop. Sok dah katop tunggu mati aje. Pun takleh katop kot. Jikalau beliau pandai jawab. Melainkan tak tau jawab kompem terkatop habis.

Inilah jawapan aku..sebab die kata akU..

" Ehhh..Pa dah bertuko jadi GEMUK & HITAM LAAA...NPE GEMUK..HITAMMMMM..."

Perghh berdesing siak..memang tersanat laaa hati ku ni kebabom jadinya.Aku  lantas menjawab...

" Tuan...
Asal jumpa saya cakap saya gemuk hitam..hitam gemuk..asal jumpa je cakap cam gitu pasal ek. Pasal apa ek..? Saya tak ganggu sesape pun. Apa yang susah sangat saya gemuk dan hitam..Saya sedo saya gemuk dan hitam. Tapi saya tak susah kan tuan.  Tuan asal jumpa saya asyik mention ituuu je laa. Tak dak hal lain lagi ke nak tanya.

Muka terus blushing.....muka tuan tu laa..bukan muka aku.
Terus minta maaf, cakap saje guwau. Guwau pun ada hadnye tuan.

Kesiannnn kannn...



No comments: