Friday, January 2, 2015

ASSALAMMUALAIKUM 2015


Alhamdulillah..
Bersyukur ke hadrat ilahi yang memberikan lagi aku kehidupan yang luhur, kesihatan yang baik, rezeki yang halal, keluarga yang bahagia. Bekerja dengan senang dan tawakal. Syukur tidak terhingga kepada Mr bUyen dan keluarga. Tahun 2014 yang banyak dan pelbagai  kenangan yang di simpan. Sungguh aku tak menyangka. Amin ya Rabb. 

Tahun yang baru. Azam tetap sama tiap tahun. Kekadang tak terucap dengan kata-kata. Asyik perkataan yang sama. Tetapi peel n pangai seseorang tetap sama jugek. So jangan laa nak berangan lebih. Buat yang termampu. Dan jangan laa asyik nak bercakap manjang. Padahal diri sendiri tak betui lagi. Ako menulis di sini, untuk diri akO. Diary maya akO. Diary kehidupan akO , akO yang ngadap...bukan orang di luar sana. Hanya pada Mu Ya Allah kami semua hamba mU berdoa n memohon. Janji pada siri sendiri, tetap berjanji. Tunai tak tau bila. Kita merancang. Allah tentukan segalanya. Suka duka..susah senang..pahit maung..sakit sihat semua kita. Nak kata tahun lepas tak bagus tak jugek. Tak elok kita sendiri menyalahkan orang lain. Salah kan diri sendiri. Kerana diri kita. Bukan kita untuk orang lain.

Aku akan usaha daya nya..Atas semua perintahMu Ya Allah. Akan ku usaha. Bukan cuba. Bukan paksa. Bukan sengaja. Cuma beri lagi ako peluang dan kesempatan untuk usaha lebih giat dan tawakal serta redha dan sabar.

Selamat Tahun Baru.

Diary Maya Ku bermula....



No comments: