Tuesday, December 1, 2009

Menjelang Anibersari

Wowww...kejapnyer dah bulan Disember kan.Aku rase cam kejap pulak masa berlalu.Macam2 hal yang dah berlaku sepanjang tahun ini.Tak sangka..yang jauh datang balik.Yang dekat pergi jauh.Yang rapat dah jauh.Yang Jauh rapat balik.Yang benci kembali sayang.Yang sedih buat apa nak diingat2.Yang baru bakal tiba.Entah laaa macam2 lumrah dunia.Baik manusia atau apa sahaja.Yang datang tetap akan pergi jua.Yang pergi tidak akan kembali lagi.Ecewahhh..Bermadah helah.Ermm rini memang syok sangat.Malam tadi angah aku balik dengan kawan dia.Katanya ada kerja d KL.Sooo kak ngah tak balik lah.Lagipun Kak ngah masih jaga budak2 amek SPM.Hatta pun tak habez lagi amek paper.Lama lak rasenya.DUlu aku cam kejap jerk amek SPM.Pastu hari khamis ni tunggu Kak long lak nak balik.Besh yaaa hari yang sangat besh.

Tak sangka dah berlalu masa dengan cepat.Naylies pun dah 2 tahun.Nak masuk 3 tahun.Ish memang rasa sangat kejap.Tak sangka dah ada anak aku.Perempuan.Yang comel.Putih.Nakal. Celoteh tak ubah persis aku.Ermmm may b if ada rezeki nak bb twin pulak.Senang takya nak beranak lagi.Cukup.Lagipun memang kami berdua ada keturunan kembar.Memang rapat sangat.Takde rezeki lagi.Insya Allah.

Tapikan depa2 ni yang suka jaga masjid orang...ghentikan kan lah.Cibuk tanya nak anak berapa?Nak tambah lagi anak? Nak itu..nak ini.Memang gitu erk lumrah manusia.
Macam ler aku mintak beli susu.Macam ler aku mintak beli huggies.Wahhh tak tahan sebut brand lagi nyahhh.Macam ler depa yang susah jaga bb aku.
Nape?
Kenapa?
Pasal Apa?
Buat apa?
Ahhh memang leceh hidup dengan manusia yang tak gheti bahasa bangsa sendiri.Bila nak maju bila asik mendengki.BIla nak insaf bila asik mengata menyindir.Bila nak tobat bila dok kufur.Allah hu akbar.Tak paham aku.Memang tak paham.Bila nak dipikir-pikir kan bole jadi gila.Becoz layan orang gila cenggini ghope.Ahhh..
Biarlah Luncai terjun dengan labu-labunya.

Bila penat diam.Tapi bila nak tahu nak diam.Bila dok asik jumpa bertanya.Ye dakkk..
Sangat mushkil.

Takpe laaa..aku berdoa agar kehidupan kami bahagia hingga akhir hayat.Insya allah.
Hari Jumaat ni 4 Disember 2009 genaplah usia perkahwinan kami ke 5 tahun.
aLHAMDULILLAH...

No comments: