Tuesday, October 16, 2012

KURSUS PROFESIONALISME

Alhamdulillah..

Sangat bermakna dan sungguh berilmu Kursus Profesionalisme Pegawai Keselamatan Jabatan ( PKJ ).Di anjurkan oleh Bahagian Modal Insan SPR. Telah ditetapkan tarikh pada 10-12 Oktober 2012 ( Rabu - Jumaat ). Bertempat di Mahkota Hotel, Melaka. Bandaraya bersejarah.

Ako bertolak dengan menaiki Coaster SPR.Seolah-olah bas pendek la.Pasal tak ramai yang pergi menggunakan Coaster.Pegawai soang je yang naik bersama kami seramai 10 orang kot. Ermm nak dipendekkan cerita.Ako lambat sampai Opis pada hari kejadian yang nak ke Melaka tu lah. Ermm nasib kita lah kan. Dah memang fitrah manusia.Kita mana bole menghalang sebarang kejadian yang akan menimpa diri kita. Ako lambat disebabkan Ako lambat. Lambat dari segi masa.Lambat kerana menguruskan Kids akO yang 2 orang tu la. So dah memang di tulis oleh ALLAH SWT. AKO LAMBAT. So korang2 yang kena tunggu tu harus sabo la kann..Bukan akO tak Kol CC Pah tu.Ermm..ada jua 2 org insan yang dok mengata.Sat g tu ngadap BOS.Ngadu DAMBA le..
Astaqfirullah hal azim..ishh apa ako melalot ni.bior la die.Hidup dengan duniawi. Ahkirnya masa berhenti rehat d Ayer keroh untuk mamam . Pegawai aKo tanya akO sendiri..'Ning y u LAMBAT '..haaa bole pun tnya elok + molek + baik + lembut..toksah laa nak tunjuk belang ko sangat.Ako jawab dgn JUJUR la kan.So die pun hokay. Soang insan lagi tak berani lak tanya akO depan-depan.Tau nye nak kondem orang sebangsa ko jugek.Tapi akO say sori laa..n bukan nak cakap Hebat. Orang KELANTAN..opsss meme gitu ko..?..Hello..sowi ek..akO pun bukan nak kondem bangsa ko.Tapi Ingat sikik deh.Enko pun koje kat mane?..
Ah lantak la..ko hidup la dengan Duniawi enko.Ako tak rugi apa-apa pung.

Ok. Nak cerita pasal Kursus akO ni.Wahh sangat hebat n sangat berilmu bagi akO la. Ako memang tunggu-tunggu Kursus Keselamatan Jabatan ini.Banyak sangat RAHSIA BESAR rupanya dalam KERAJAAN ni.

So nak cerita pasal Kursus ni dari A to Z.Sowi la beb n kawan-kawan.Payah la nak taip satu persatu.Ohh yeah malaz pun ada.Jadi ako kongsi dengan hangpa semua pasal Kursus yang sangat besh hokey. Dapat lak kawan yang sekepala gitu.

So.. Chu Zul..ada orangg Jelessss kann..Zulhiba kawan seangkatan akO d SPR. Tapi bukan setaraf dengan akO pun.Die belajo pandai.So die jadi PA ler.Personal Assistant merangkap Setiausaha kepada semua Ahli-Ahli SPR. Beliau ni untung menjaga Bos yang jarang ada di opis. Seramai 5 orang kena jaga bapa-bapa tak mertua die tu.Bole gitu Chu.Dah senang lak ako menggelarkan beliau Chu.Nama games kat FB die la.So nak pendekkan cerita akO kol nama die Chu.Habiz cerita kan.Daripada berhoi-hoi. So akO bergeng la dengan Chu sepanjang aKo berkursus di Melaka itu. Sangat sempoi + senang berbicara + kelakau + baik hati + boleh lebih kurang + suka ketawa apa lagi yee..Macam-macam la Chu. Semoga persahabatan kita berkekalan ek Chu. Insya Allah.

Oh ye.Bila berkursus semua orang nak tempat yang besh sangat + yang selesa sangat + yang tak boring + yang hapening + yang tukang bagi ucapan pun nak yang hebat + nak yang tak mengantuk..Aduiii bagai-bagai la ragam orang gomen ni. Tu la pasal kakitangan swasta dok cakap je pasal kakitangan gomen kan.Banyak naa ragam dan komplen nyeee...Eeee ntah la kan.

Wokey..akO dok di Mahkota Hotel, Melaka.Wahh sangat besh dan besh dan besh. Pasal apa?..Kawan aKo si Chu ni pun kaki makan der.Wah sangat semangat akO. Kami bertiga..Ako + Chu + Kak Tiem. Ermm sangat sporting Kak Tiem. DIe pun galak laa dengan kami.Bergambo + makan + jalan-jalan semua.

Hari kedua berkusus akO tak banyak sangat program.So petang hari kami dah boleh berjalan-jalan di bandar Melaka ye.Lagipun kami naik kereta Chu.Nasib baik Chu bawak kereta kann.Kalau tidak nak naik bas opis cam tak besh aje.Pasal terhad ler.Dan mesti nak harus cepat-cepat soping dan sebagainya.
Kami dok pusing-pusing.Ofkoss kua je hotel ke Rimau dulu.Pastu aKo laa kalot yang nak ke bangunan lama yang kale merah tu.Uitt sungguh cayang Chu kt akO.Die bawak jugek.Tapi kami berpusing-pusing la kannn.Pasal nak kesana jugek.Padahal daripada hotel nak ke A famosa sangat dekat hokay. Semata-mata ako ke sana ako nak mencari pelekat es box ye.Sangat laa bising my Ibu Tiem..@ Kak Tiem. Huhuhu..ini saje yang ko cari aduiii ..Haha Ako ketawa sakan.Alaa lagipun macam rindu tengok beca-beca yang tertebeng depan bangunan itu.Tapi ako tak le begambo segan weyy..depa ni kalot nak merayap tempat lain.So ako beli laa pelekat untuk akO sendiri + untuk Kak Long dan adeq Ako Zetty. Tadaaaa....

Ermm ako beli sangat terhad.Kalau ikutkan banyak nak bagi.Tapi ini lah rejki depa.Insya allah kawan-kawan yang lain tunggu tempat lain k.


Setelah berjalan-jalan di A Famosa. Kami meneruskan perjalan untuk pulang. Wahhh sangat cepat kan.Ye laa keluar hotel pun petang tu dah lambat. Jam 5.30 petang baru kuar.BIla dah masuk bilik malaz nak kuar. Bila dah kuar malaz nak masuk Hotel.Asik nak berjalan pulak. Ermm nasib baik kami ni tak hilang kawalan lagi.Ingat lagi ye.Pasal berkursus.

Kami ke Menara Taming Sari pule.Yesss dah lama ako idam nak naik benda alah bulat terpusing-pusing seperti Menara KL tu.. Perghh dok KL pun enggak pernah naik sik Menara KL.So dah nak Menara Taming Sari ok cun la tu.Kira nak lepas gian sudehh.Ok akO dengan Chu aje yang naik.So Kak Tiem tak boleh naik Bcoz ada masalah jantung.tAPI KAnn si kawan akO Chu ni pun gitu. Bila dah naik senyap sunyi gilee.DOk diam je.Tak gerak langsung.Dok amek gambaq pun dok jee ateh kusi tu.Bila tanya.
Ako gayattt laa..ohhh gitu..hahahahahah...Chu..chu..sian adeq ako soang ni. Gayat ghopenye.



Haaaa cun kann pic kami. Ceh terkena kami.Naik Taming Sari tu RM10.Bila kua je dari bulatan tersebut.Tunjuk gambaq haa nah amek ko RM30 hengget kono. Ermm big tq pada Chu die bayokan..!...

 Ako laa tu termenung jauh kann..

Nilah tiket beliau..sangat murah dan berpatutan ok..


Chu wif Kak Tiem yang sangat gilos depa bedua ituu..Sayangg korank ek..

Balik petang terus mamam malam di Hotel.Sangat enak teh tarik di Hotel Mahkota itu.Tapi gelas cumel sesangat.Rasa macam pegang tu penuh je tangan.Kalau Prince akO pegang gelas tu kenalha dengan tangan nya.Cumel sangat..

Cumel tak..??

memang kaw gilee..aKo tak komplen langsung bout dis water hokey..
Bile akO minum ayaq teh ni ako tingat kawan bek ako.. my Pun Pit Nora..
Ske tak tengok ayaq ni..perghhh kaw gile beb.Sangat pekat n man..man je de


Yup ni pegawai di bahagian Pilihan Raya kot..Haha ako pun kureng pasti.Pasal Kami tak sama bahagian.Memang besh la En.Bashah ni.Seorang pegawai yang memahami dengan kakitangan bawahan. Die pun sakan nak begambo dengan kami.KEbetulan pula En.Bashah ni pun satu tempat tinggal di kawasan perumahan akO.Aku di Fasa 3..dan beliau di Fasa 2.Kami berjerannn.So di Kursus pun nak dok sebelah menyebelah.Ermmm tak adil tau.Pasal itu tempat akO yang sebenar.So En.Bashah telah merampas kusi akO.Takpela apapun kami mencari ilmu bersama-sama.Kannn.


Ok depa bertiga ni pulak duduk berhadapan dengan akO. Nak jugek bergambO.Depa ni pun apa kurangnye gilo. En.Nurul Hafzi + En.Agus + Ko ke tu Chu. Bes kann..


Yang ni kawan-kawan Ako daripada PPN Penang.Wahh dapat jugek kawan baru kan.Depa berdua ni adik-adik lagi.Opsss 2 orang sudah berpunya.Sowi ek.Pada kawan-kawan yang tengah mencari tuu..tak buleh nak jadi marka laa..
Turun Penang dah ada geng jugek.Sedia menanti akO di jambatan Penang.
Big tq n hug pada uols berdua..Laila & Linda..upss ye kot..lupe laa nama uols.


Inilah Kursus AKo..Sudah cukup..yeahh...

3 comments:

Anonymous said...

Kuang ajo lah teh tarik tu... mau aku pukul ko skali kang..!

Adams Ayens said...

PUKUI LER..pukui ler..tak kenaa..
pittt sangat sedappp hokey..
jom nnti kita lepak sini ek

chu-E zHuL said...

har har har har, aku suke gile kursus kat melaka! ha ha ha ha gile pn x mcm aku ha ha ha