Monday, October 1, 2012

REZEKI MiSS Z


Alhamdulillah..syukur ke hadrat ilahi.Syukur banyak-banyak.YA allah tak sangka rasanya.Dengan berkat doa Ibu dan Buyen.Ako mendapat rejki yang HALAL dan besau.Ermm besau mana.Bole laa insya allah.Lepas segala hutang piutang + kecik-mecik + beli itu + beli ini + yang penting bagi pada Ibu.Ermm dapat merasai sebesau itu.Wahhh kalah gaji bulanan akO dengan GOMEN.Haa bole gitu.BUkan tak bersyukur dengan apa yang ada.Dengan kerja yang di tanggung selama 10 tahun ini.Bukan tak pernah dapat $ sebanyak itu.TApi memang rasa kelainan nya.Pasal inilah hasil titik peluh akO sendiri.Yang sanggup mencari dan mencari.Ilmu yang ada.So dapat lah rejki yang ada.Betui tak.Perubahan yang berlaku secara mendadak.Bukan nak kata akO tak pernah merasai $ sebanyak itu sekelepuk.Dulu masa kerja d "Pejabat Menteri"..haaa ada ting-ting tangan di angkat 2 gitu..bukan tak pernah dapat.Malahan semua branded-mended..limpah ruah.Bak kata apa nak terus dapat sekelip mata.Itu jam cakap.Sok dah dapat.Pagi cakap.Petang dapat.Ye laa kan kalau rejki gitu orang cakap.Tak tahan lama.Maknanye tak "BERKAT"..masya ALLAH.Ehh takde la bukan gitu.Ako rasa sendiri la kan.Maknanya REJKI yang dapat dulu-dulu.Tak kekal lama.Hanya mainan DUNIAWI.Ye la kan Rejki ALLAH dah beri dan turunkan gunakan lah sewajarnya.Opss tutup ini story.Dah berlalu pung. Tak yah nak pikiaq lagi naa..

Syukur banyak-banyak kepada Cikgu-cikgu dan Bonda Hajah Ramlah.Betui apa yang Bonda kabokan dan kotakan.Insya allah dalam jangka masa 1 tahun income akO bole capai 5K beb. Haa..kompem orang-orang yang telah merasai "MLM" enggak percaya deh.Ermm itu semua sudah di tulis oleh ALLAH SWT.ye.
Ako redha dan percaya.Pasal ako YAKIN dan BOLEH bIkin.Haa kalau tak Yakin dan tak boleh.Maknanya tak dapat la income gitu.Lagi-lagi kalau MALAZ.Lagipun Team Zhulian bukan TIPU PUNYA COMPANY ye..COmpany Zhulian sudah bertapak d Malaysia..Bayan Lepas Pulau Pinang..selama 23 tahun.Sudah ada 3 buah kilang yang amat besau.Ini dalam perancangan tengah bikin kilang ke 4.Haa tak percaya mende lagi.BEtui tak.Jika kita belajar dan mencari Ilmu dengan sewajarnya dan ikhlas..sudah tentu kita akan dapat Hasil yang sunggu berkat.AkO memang kagum dengan Bonda Hajah Ramlah.Satu-satu nya JUTAWAN MELAYU yang ikhlas membantu orang-orang MELAYU menjadi Betul-betul MELAYu yang tidak mudah lupa diri.Melayu tidak LUPA.Mengajar secara ikhlas.Dengan hasil titik peluh sendiri.Menggarap usahawan wanita menjadi betul-betul BERJAYA. Atas usaha kita sendiri.So mana-mana pihak yang tidak PUas hati dan tidak percaya pasal MLM.Adalah salah sama sekali.Kita berpandukan siapa yang mengajar kita dan menggarap kita dengan ikhlas dan bantuan yang sepenuhnya.Insya ALLah kita akan berjaya DUNIA Dan AKHIRAT.

AkO juga bersyukur..kerana Bonda Hajah Ramlah,sentiasa memberi ceramah diselitkan sekali dengan Tazkirah.Yang akO sendiri bole belajar dan mempelajari banyak hal-hal berkaitan AGAMA dengan luasnya.MEmang sungguh bermakna dalam sesuatu majlis yang di anjurkan oleh Bonda Hajah Ramlah di agensi beliau PJU Kota Damansara.

Hari ini..Buyen telah masukkan cek akO yang berharga 3K lebih..dan Buyen bulan ni dapat 1ratos lebih.Insya Allah daripada sini akO dapat merasai betapa besarnya pengorbanan akO selama ini.Semua pengorbanan yang di lemparkan pada akO.Memang sungguh berbaloi.Hendak di bandingkan dengan kerja akO selama 10 tahun di badan kerajaan.Nak dapat 1 bulan 2K pun payah kan.Kita harus bekerja keras.Mengambil peperiksaan.Tekun.Tidak main-main.Tidak perlu melawan Bos.Entah la macam-macam lagi.Bukan aKo nak memburukkan tugas yang akO pikul dan tanggungjawab yang akO hadap selama 10 tahun.Tetapi jika kita ingin berjaya itulah hakikatnya.Malahan di bidang kerjaya pun ada pahit maung nya.Ada perit jerih nya.Tetapi tidak la sehebat pekerjaan perniagaan sambilan akO ini.Entah la kan.Nak kata lebih..nak buat kerja lebih..tekun..rajin..baik dengan Bos.Keadaan sekeliling mengata,mengumpat,menyinggung perasaan,entah la semua ada.Hak masing-masing la kan.Ako pun tak pernah nak menjaga hal orang lain.Lebih baik diam diri.Puas hati.Kalau la akO ni BOS.Tak kata la.Ermm kalau..kalau tak jadi nak kata apa lak.Manusia Fitrah la dengan masing-masing nya HAL kan.

Arghhh sudah lah..nak story merepek meraban lak ek.AKo taknak.Ako taknak.
Apa ni BoBoc.Tak baik kan..

Astaqfirullah hul hazim..

AkO..
Sangat bersyukur..insya allah rejki yang ada ni akO nak buat KORBAN pada Aidil Adha untuk my PRince..Naqib Adam..
Semoga senang esok di Akhirat..

Insya Allah...

4 comments:

eMMe said...

tahniah n alhamdulillah Kak Nink, murah rezeki kak nink sekeluarga..
hope kak nink sentiasa gembira di samping keluarga...

Anonymous said...

salam perkenalan...
tahniah atas rezeki dari ZHULIAN. saya baru nak menjinak kan diri ke Zhulian PJU nie, bru 3 kali dtg citu... harap dapat berkongsi ilmu. harap boleh jumpa satu hari nanti.

julie aziah
0122252142

Adams Ayens said...

Wahh Alhamduillah miss Julie..ok nnti i kol u ye..insya allah..bole je berkongsi ilmu..tp ilmu yang berguna wokey..u under spe ye jUlie..kongsi2 ler..

julie said...

salam, semalam 23.12.2012, i ader nampak u dtg kelas untuk prgm bln 10 nie.. i nak tegur u tp dok jauh sangat lepas tu alih alih u hilang dr pandangan i dalam lautan ahli zhulian.... nak sagat berkongsi ilmu. i under rcm kak junaidah ayob.