Tuesday, April 2, 2013

TEXAS CHICKEN

Ahad 31 Disember 2013
1 hari 3 Urusan..besh kann..


Dis weekend NB dan family without IBU..menjengok ke Selayang Baru. Wahh udah lama sakan NB tidak turun ke Bumi Batu Caves..Tanah kelahiran NB & B..beshnye laa..sebenonya memang ada urusan majlis itu le pasey NB Harus jua turun ke Batu Caves kenn..lagipun ipo duai n sedare mare NB ada di sanun..So ikutkan kehendak B..le..kenn.

Urusan pertama..
Sabtu malam minggu
30 Disember 2013
Kenduri Arwah AYAH Angkat Buyen. 

Kami di jemput ke kenduri Arwah. Kompem-kompem datang kenduri untuk mamam aje kan. Mana taknya kalau nak membaca YASSIN. Ofkoss ler NB aje.. or kami bertuko baca..sama ada Buyen or ninkbuyen..tak gitu. Mana bisa deh dengan Prince yang nakai-nakai tu. Tapi itu adalah alasan yang tidak masuk akal..itu IBu cakap ler. Kita nih kalau nak mengaji tak kira ler..anak tu nangis ke..anak tu buat hal ke..nagji je laa. Apa yang payah bona. Hepp bila Ibu sudah bersuara haruslah dengar kata kenn. Ok. Kami sampai ketika orang-orang SURAU Batu Caves..telah membaca YASSIN. So NB pun bersalaman ler dengan MAK-MAk angkat NB dan kengkawan BFF sekolah. Sangat seronok. TAkdelah NB terlompek-lompek bilo jumpo. Kami relax n cool ler. Orang surau tengah ngaji der. Kami ni dah macam adik-beradik. Sangat sporting gilos. Laki masing-masing kenal mengenali. memang besh. Inilah yang NB tidak dapat lupakan. Sangat seronok mengalahkan seperi saudara mara sendiri. Arghhh memang ler kami saudara mara ISLAM kan. Walaupun bukan daripada darah daging sendiri. Tetapi sangat rapat dan mesra ALAm gituww. Usai membaca doa. Kami telah dihidangkan dengan Nasi Lemak + Ayam Bako + Pulut Kuning + Rendang Daging + Teh Tarik + Sirap Selasih + Kek Coklat + Dadih macam-macam perisa.. habiz kenduri siap lepak lebih kurang jam 11.00 malam. TErus ke umah my akak Ipo..My Kids dah windu dengan MAKDE diorang...

Urusan Kedua
Ahad 31 Disember 2013 Jam 3.00 petang
Teratak Adai & Nad
Majlis Besday Princess Rasyiqah

Kami dijemput lagi untuk makan-makan di siang hari pula. Aduhhh..dis week tinggal seme produk kesihatan NB. Buat hal lagi pasey nak mamam nye pasey ler. Wahh seronok nyer bercuti-cuti walaupun di umah akak ipo NB. Dapat ler bangun lewat sikit. lagipun masa COTI SOLAT. Ermm NB kalau di umah sendiri memang ler tiada harapan untuk bangun lewat. Kerna urusan yang banyak deh. Lagipun Ibu NB tidak gemo NB n family bangun lewat. Biasa la kenn orang Tua tidak gemo keturunan yang pemalaz. So lepak aje di umah akak Ipo. Dari pagi santak ler ke tengah hari. Menanti jam 3.oo petang. Rupanya dari sarapan pagi. NB mamam nasi jam 10 lebih dah. Menyuapkan sekali Prince NB..so bile udah kekenyangan NB dan yang lelain nye terbengkalai ler sampe ke jam 3.00 petang. HAh melompek sakan ler..sampaikan Buyen NB meMISKOL NB untuk bangun dari LENA. Ecewah memang ler dapat lena habiz kann. Kami sefamily siap-siap untuk ke Majlis Besday Rasyiqah yang ke 1 tahun. OPss mumy minta sowi ekk Syiqah..pasey hadiah besday tertinggal umah.Di doakan Syiqah sihat + menjadi anak yang solehah + berjaya dalam kehidupan. Amin.

Urusan Ketiga
Ahad 31 Disember 2013 Jam 6.00 petang - 10.00 malam
Restoran TEXAS CHICKEN, Taman Seri Gombak
Family SIS YOT

Petang itu usai ke Majlis Besday Syiqah. Kami terus ke umah akak Ipo NB. SIS Yot. Dah lama tak berlepaking di Banglo beliau. Sampe petang tu SIs NB tengah dok lepak-lepak. Dah sambil SIs lepak tu. NB pun dengan sengaja terus hulur kan catalog SOPHIE PARIS NB. Dengan pantas jua SiS NB mengorder kelengkapan yang diminati. Ermm untuk kengkawan lelain nak layanz catalog baru Sophie Mac bole laa layari www.sophieparis.com.my. Layanz la dengan mata hati ye. Nak order or tolong belikan Or menjadi ahli Sophie info aje NB. Wokey berbalik urusan sebeno ke rumah SIS NB. SIs mengajak untuk menikmati ayam goreng. Iaitu TEXAS CHICKEN. Erm wokey laa bole tahan kesedapan + kerangupan + keenakkan ayam goeng tersebut. Memang garing dan pedas dan sedap ler. Hanya terdapat di Taman Seri Gombak dan Kota Damansara. Itu adalah info kuat daripada BIL NB sendiri. Untuk menunggu TEXAS CHICKEN..haa memang kono sabar bebanyak. Pasal sampeykan ke luo kodai beratur nye. Tak tahu la NB..nape laa ramey beno untuk orang menikmati ayam goeng tersebut. Ermm kot-kot masa bebaru nih aje. Nanti dah kureng takdelah sampey ke luo pintu ek. Sekali bayo terus..air bole rifel balik. Berapa banyak ko nak rifel..ha hambek ler. Sampey terkencing-kencing pun tak apa. Melo es pun sama cam melo es McD. Sangat pekat dan besh. Bak kata NB..semua sedap laa..sampey kan di tapau bawak balik untuk IBu tersayang.

  Ermm kakak kesayangan...asal jumpa ginilah..Princess sampey jeless gituu..

 Sebenonye Princess dah ngantoks kann...

 Habuan kami..


Wif anak-anak menakan..amak..

 Sis In Law tersayang..

 tapau bawak balik untuk IBu tersayang..

Nile beliau..Restoran Texas Chicken di Taman Seri Gombak..korang cari le ye..senang cari MC D kompem dah nampak belakang tu aje..


No comments: