Friday, September 20, 2013

IKAN BAUNG MASAK CILI PADI AKAR

Amin..
Alhamdulillah..wokey geng semalam nak story nye kes..maksud kesah semalam laa..Memang rejki ako gamaknya.Tengah hari ako tak mam semalam. Ako mam SS ako aje..Tapi bila balik umah. Adoyaii terjebak ako dengan masakan Ibu yang semerbak sampey telinge beb. Perghhh. Memang balik koje ako terus mandi siap seme n terus jengok tudung saji. Mula lah Kids ako tu pun kalot nak mam. Padahal seme dah mam saje kann korang nak kaco mumy. Wow memang lauk kesukaan ako. Ikan baung. Weyy sedap apa. Lemak-lemak tepi isi tuuu..memang kelasss ko. kelmarin Ibu goeng. Tapi semalam Ibu masak sambal cili api. Tapi Ibu guna Cili api akar. Kalau cili padi yang kocik-kocik tuuu tak gilosss pedasss tercungap mam wey. Kompem dok sebelah es box jeee. Wow memang marbless gojess. Alhamdulillah. Pastu ibu dok kalot lagi kat dapo. Ako ingat nak bikin apa. Rupanya nak goeng ayam peha dengan gula batu.  Jadinya ayam tu serupa laa itam-itam maneh sket. Macam kita goeng tu nampak cam ayam madu. Perghhh bau ayam je pun dah naik kan semangat nak mam. Ibu cakap ako lom makan lagi. Nak goeng ayam dulu. Tapi ako dah pembuka kata dah..tercungap-cungap kepedasan ako mam. Gile sedap.


Ikan Baung Masak Cili Api perghhh meme r MELETOPSS.


Ayam peha goeng.

Sedap kann. So sayur nye Ibu goreng bendi. Di potong kecil-kecil campo cili beso dan bawang aje. Letak serbuk perasa. Perghhh suke bendi. Bole perbaiki lutut kite yang sakit.



iBU N Ako suke mam nasi dengan ayaq kopi..perghh terbaek tapi jangan la bikin pekat sangat or maneh sangat. yang sedang-sedang aja meh..



Balik keja ako beli kan kids n Ibu goeng pisang. Ako memang suke beli goeng pisang akk ni.Parghh sampai ke malam rangop derr..


Yang ni cake kukus choc kakak ipo ako kasik. pasal Ako selalu amek Princess ako kat umah die. Princess nayli belajar ngaji depan sekolah agama di sepang. So akak ipo ako laa rutin nye yang buek kojo g anto n amek Princess.



1 comment: