Tuesday, March 26, 2013

6years Besday Princes Naylies

22 Mac 2013
Jumaat Penghulu Hari

Alhamdulillah..genap 6 tahun anak perempuan NB. Bersyukur ke hadrat ilahi atas kurnia Mu. Di doakan Nayli Safura Binti Safarin menjadi anak yang solehah + berpendidikan agama teguh + taat kepada Papa + Mumy + Nenek Ibu + menjadi pelajar yang cemerlang  serta berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat..Insya Allah..

Bila dikenang kembali tersangat la syahdunye My princess. Dilahirkan pada 22 Mac 2007. Pagi Khamis. Di dalam bilik pembedahan Hospital Putrajaya. Iye secara pembedahan. Princess seberat 2.8 kg. Putihnye..gebussnye..bolatnyee..cukup sifat..Cacak-cacaknye rambut..berlesung pipit belah kanan..bertahi lalat bawah bibir..Ya allah bersyukur NB sesangat dengan kehadiran Princess sulong yang dinantikan selama 1 tahun di alam perkahwinan.Berkat doa dan kesabaran Allah Maha Mengetahui kehendak hambanya.

Princes Naylies membesar dengan sihat + ceria + semangat. Tapi Princess menyusu badan selama 1 bulan aje. Nape..? Ermm air susu NB tidak mencukupi. Princess dengan semangat minum susu Sustagen + Nan 1 + Dutch Lady  + Origrow...akhir sekali sehingga ke hari ini 6 tahun pun masih menyusu botol. Di kekalkan dengan susuan Dutch Lady 456..dan stok simpanan susu tepung Origrow daripada produk Zhulian. Alhamdulillah sangat sesuai dan menjana IQ Princess.

" Mumy besday kakak bile..?

" Lom lagi laa 22 mac..

" Mumy jangan lupe buat goodies beg tau..untuk kengkawan kakak..nanti kakak kira kan bape oang k..Muaz + faiz + irfan + adam + bla..bla..bla...sampaikan kesemua yang disebut oleh Princess kawan-kawan nye boy..yang girl boleh di kira.

" Kakak..kawan-kawan kakak seme boy ke..?

" ye laaa mumy tu semua 6 tahun..laaa...kalau mumy tak caya mumy kol la Teacher..zira

" mumy bikin tauu..jajan-jajan kakak tu..tak kesah laa mumy nak bikin dadih pun kakak terima..

" lorhhh sedey nye Princess Mumy cakap camtu..insya allah mumy bikin. Okay laaa..tapi Papa takde tau kakak..Papa nak g Kedah..

" laaaaaaaaaaaa sape nak beli kek kakak...

" alaa nanti mumy bli ok..mUmy dah tempahkan kukis bentuk kasut..kaler pinky dan lolichoc gambar butterfly..ok tak..?

"ok..ok..nak..nak..kakak sukeee butterfly...tapi mumy jangan lupe buat dadih jagong jugek k..

" Ye laa nak itu jee yang mumy pandai bikin...

Sangat terharu bila princess minta begitu. Walaupun sedikit..tapi bagi beliau sangat lah berharga kan..Maafkan Mumy n papa..Ini sahaja rejki untuk Princess Mumy hokay..



Princess kalot kemaskan goodies..vitagen..



sweet pelbagai di pek dalam plastik kecil..idea princess..


beg goodies terpakai..dikumpul..( gud princess mumy dah jimat )


 kukis berbentuk shoes..ilham Sis Aza KLIA


 Bersiap untuk di bawa ke sekolah


Hadiah drp Mama Ju & Papa Wan..neber depan umah


Hadiah dari Mama Emma & Ayah Kenit my Kazen


Hadiah dari Teacher Nazira..




No comments: