Thursday, March 14, 2013

REZEKI GOMEN

Bersyukur ke hadrat ilahi..
BRIM kembali lagi..
Kenikmatan sefamili..
Berkat dikehendaki..

Yess tahun ni dapat lagi keuntungan daripada Kerajaan ye. Bersyukur la sesangat dengan pemberian yang dinikmati. Walaupun kepayahan dan kejauhan semasa hendak amek BRiM ni. Ku tabahkan JUA.
Untuk tahun ini ada kesukaran sedikit nak amek BRiM. Papa Buyen dapat di MORIB. Ibu dapat di 
BUKIT BANGKONG.

Pada hari Ahad 27 Januari 2013. Kami sefamili pergi ke MORIB. Alamak gue lupe laa kampung apa. Ingat kan kedatangan kami tersangat la awal. Ghopenya ada lagi yang paling awal. Memandangkan BUYEN nye BRiM .So haruslah Buyen yang berator kan. Busu + Ibu + Prince Na Q..tunggu di kereta. Sementara menunggu Buyen selesaikan hal beliau. Kami bertiga berehat di pondok depan umah kampung disitu. Tak berapa lama kendian tuan umah pun balik. Rumah kampung mana ada pago kan. TErus je masuk. Cantik la padang rumput dan parit depan umah makcik tu. Bawah pondok yang Busu lepak tu pokok rambutan. Mak aii ni kalau musim rambutan ni dah kompom manyak buah-buahan itu. Sememangnye kawasan perkampungan itu kebanyakkan nya di diami oleh penduduk berketurunan JAWA. Yess alhamdulillah tersangat-sangat lee ramah itu makcik n pakcik. Terus bertegur sapa dengan Ibu. Dan pulak SPEAKING JOWO leee..wahhh seronok je Busu dengo. Busu lak berbual dengan makcik tu. Dan Pakcik tu ebrbual dengan Ibu. Siap jemput masuk rumah lagi. Tapi kami berbual di pondon sahaja. Pasal kami ada tujuan nak ke KLANG. Umah kakak IBU. Yakni umah MAK NGAH BUsu. Seronok gilo berbual dengan makcik n pakcik tiu sampaikan tak sedo Buyen dah sampai kat tempat kami. So jadi lah persaudaraan sesama ISLAM pada hari tersebut.


Inilah bocer yang sampai ke rumah. belum algi Bocer sebeno nya. pasal untuk tahun ini bocer haruslah diambil semasa sampai di tempat pengambilan..tetapi BUYEN sangat beruntung amek pada hari AHAD..jadinya ahad yang BANK tutup. 
So dapat cash ler..RM500 ituu.ALhamdulillah kann..



Ini adalah surat sah daripada KEmenterian KEwangan. Wahh rindunya dengan MOF. Kalau la Busu masih berkoje di MOF. Takyah laa tunggu surat ini di Pos kan. 
Hambek je terus by hand kann..
Takpela..asalkan nama dah ada..bersyukur la kerajaan dah bagi.



No comments: