Monday, March 18, 2013

Jemputan Kenduri

Sabtu 16 Mac 2013
Presint 8, Putrajaya

Kenduri kahwin yang diadakan di Presint 8 Putrajaya, Ini adalah kenduri kahwin anak lelaki jiran lama Busu. Anak nombor 2 yang kahwin dulu. Yang sulong belum sampai JODOH lagi. So ini adalah kenduri yang julung kali diadakan baru pes time ler katakan. Sangat ramai jemputan yang hadir. Bahkan nak mencari tempat letak kereta pon dah ponoh. Sampaikan je di tempat kejadian..tepat pada waktunya Pengantin berarak sedang d kompang kan. Pengantin telah di konvoi dengan motosikal berkuasa tinggi. Ayah pengantin memang peminat motosikal berkuasa tinggi termasuk pengantin dan adik-beradik lain. Wahhh cantik kaler uniform perantin..Biru Lautt..nampak juga seperti kehijauan. Kebetulan juge Busu + Buyen + Na Q kami pakai kaler ijooo..Naylies blaus hitam + Ibu pakek kale cam oren-oren sikit. TErus cari tempat duduk dan mamam. ALhamdulillah dengan masakan yang di makan. Tengah hari lapooo le. Lepas mamam terus naik umah lama Busu. Alang dan askar beliau ada di atas..sedang berlepak-lepak.
" Weii Busu Alang nak balik Salak..boring la dok sini.."

" Lorghhh Busu baru sampai nih...jap r lepak..Busu nak bawak budak-budak ni g mandi Kolam ler kat Presint 9..nak balik pulok.."

" Haa takpelaa ko tanya depa dulu,,nak folo Ko tak..bawak je laa.."

"Ok depa nak ajee.."

" So lepak jap terus ke Sana.."

Ini adalah cenderahati daripada kenduri jiran tadi..pengantin perempuan berasal daripada Negeri di bawah BAYU..SABAH Bahh...
Comell je gambar perantin ni kann..SAJAK je dua-dua..k( SAjak adalah ayat daripada orang Johor )..maksudnya SEPADAN..

Haaa nape pihak tuan umah kasi ni aje cenderahati..ada jugek kasi paper beg comey tu..dalam tu ada air mineral SEA MASTER + telor..dan yang ini dah kompem nak promote tukang amek gambo tu kannnn..kann...Alhamdulillah..rejki..tak bekkk rungut2...kenn..
Comey tak..?

No comments: