Thursday, June 13, 2013

BUYEN BERTUAH

12.07 minit tengah hari
Rabu ( ai rini purple day )

Bersyukur ke hadrat ilahi. Sangat-sangat beryukur rezeki yang diturunkan oleh ALLAH SWT. Kepada DarlingkU tercinta. Maha Suci Allah yang mengerti hambanya. Yang melihat hambanya. Yang membantu dan mendengar DOA hambanya. Amin. Alhamdulillah.

Telah di khabarkan berita besh. If tak NB pun tak tau yang My Darling Buyen dapat APC. Anugerah Khidmat Cemerlang, oleh Kementerian Kesihatan Malaysia. Untuk 3 tahun bekerja di bawah naungan Pejabat Timbalan Ketua Setiausaha. Bos tak banyak songel. Seorang perempuan Cina yang masih bujang. Sangat simple, memahami kakitangan, mengambil berat, pendek kata bagus la dapat Bos camtu. Nampak gaya usaha untuk ke unit biasa tidak jadi. Malahan menjadi luar biasa my Buyen ni. Kebizian nya mengalahkan NB lak. Walaupun NB ni dah sedia bz. So tambah Buyen yang semakin ligat. Sampaikan kekadang tu NB nak bersua muka pun dah payah. Aiii...mengalahkan MENTERI gituu. Ermm tapi NB redho kann Buyen kuar bukan apa. Mencari rejki yang Halal. Dan untuk family. Ya allah bersyukur nya NB. Pasal 3 tahun aje Buyen dengan senang dah dapat APC itu. Kalau NB dulu.  10 tahun kerja baru lah nak mencapai kejayaan. Bukan sengaja nak dapat  or suka-suki je nak dapat. Tengok juga pencapaian tahunan kita. Walaupun NB masuk gomen lebih awal daripada Buyen. NB pun bermula dari bawah juga. Daripada Pembantu Am Pejabat + Pembantu Tadbir Rendah dan akhirnya telah dijumudkan terus ke Pembantu Tadbir Perkeranian / Operasi..ini adalah rezeki NB yang telah di aturkan oleh ALLAH SWT. Dan rezeki perniagaan NB secara kecil-kecilan semoga diberkati dan limpahkan rezeki lagi. Senantiasa berdoa untuk kejayaan diri sendiri, hubby dan family. Siapa lah yang taknak berjaya dan kaya betui tak..?




Alhamdulillah..bersyukur sesangat..rezeki datang di saat memerlukan. Lepas la untuk pembiayaan my Princess masuk ke Sekolah Agama Rendah.

Tahniah Mumy ucapkan untuk PaPa. Semoga PaPa berjaya di dalam kerjaya, kehidupan dan bertanggungjawab menjaga permata-permata PaPa.

Muahh PaPa..

1 comment:

Raihan said...

Tahniah....Alhamdulillah rezeki...