Wednesday, June 19, 2013

Sport Day VS Exam SRAi

Sabtu 15 Julai
8.00 pagi
Sekolah Rendah Agama Integrasi, Sepang

6.30 pagi mula bangun bersiap. Si Adik pun dah kalot siap nak jugek ikut. Adui. Mau nye berlari sakan nanti 1 sekolah. Siap sudah si Princess berbaju kurung oren bulat-bulat putih.  Scarf Syria Kelabu dan meroon. TAk sempat pun Princess kenakan candunya. Mana taknya nak bikin takmo lak minum. Semangat betui princess nak menjawab segala soklan-soklan agama itu. Alhamdulillah. Semoga Allah permudahkan segalanya. Sampai aje di SRAi. Terus semak nama di pintu bilik darjah yang di sediakan. Persediaan alat tulis semua dah siap. Ermm apa laa orang yang menaip ni nama Princess pun bole salah. Tak tengok betui-betui ke di surat beranak. " MAYLI SAFURA BINTI SAFARIN ". Aduiii bukan M ler N..takpela may b tak pasan kot. 8.00 pagi perbarisan dan nama disebut seorang demi seorang.



Mula berator..ramai ibu dan bapa kalot dengan anak memasing.


Muka bangun tido. Ermm cam tak biasa bangun awal..sian lak tengok Princess ni..nak memerah otak pepagi.



Muka cuak papa habaq..



Senyum mesra kakak. Alhamdulillah nasib baik mood kakak baik kan. Siap dah peluk cium. Itupun ada je rezen. Kakak lapar..kakak sakit perut. Mumy kat bawah sekolah tu kakak tak sudah-sudah berdoa tau. Supaya kakak tak gemuruh + jawab soklan dengan tenang. Sementara menunggu anak memasing menjawab peperiksaan kemasukan untuk darjah 1. Kami para ibubapa telah di tazkirah oleh GurBesar SRAi. Ustaz laa.. memang sangat bertenaga dan seronok.



Sabtu 15 Julai

11.00 pagi
Kompleks Kejiranan Presint 16, Putrajaya

Wow..hari yang sama. Setelah settle urusan di SRAi. Kami ke Putrajaya, untuk Sukan Tadika Laman Cerdik Princess. Kami dan Princess tak sempat untuk buat persembahan pembukaan. Tapi sangat la sempat untuk memasuki acara sukan. Tapi ada lagi..PaPa tak puas hati dengan Teacher2 di Laman CErdik macam tak kasi semangat pada anak-anak murid mereka. yang perempuan sangat lah aktif..tapi yang laki-laki mak aiii lemha lembut. Nak berlari pun tak larat. Aduii.. Tapi semangat jugek laa. Terus kami jumpa Principal Laman Cerdik, Teacher Shana. Sangat peramah + baik hati + dan suka laa memuji NB dan Buyen. Entah lahh NB pun tak tau nape. Beliau cakap asik samaa ajee dari dulu. Huhuhhu pepun tq la Teacher. Sangat la ramai pada hari sukan tersebut. Ada juga jumpa kawan. Tapi dah jauh nak panggil pun tak dengar. Depa pun kalot dengan anak-anak memasing kan. Sangat besh dan hujung tahun tunggu Konsert pula.




Beratur tunggu giliran untuk memulakan acara. Comey-comey jee generasi akan datang.


 Yeayy menang tempat pertama


 Peace u Mumy & PaPa



Alya fwen


Princess ako terus lepaskan tangan dengan si Irfan..Irfan pun cam suke je ek..



Yess jumpa Kawan lagi. Dulu sama tadika. Sekarang dah pindah berpisah lagi.





No comments: