Monday, June 24, 2013

INGATAN

iSNIN yang memboringkan. Inilah die harinya. Dengan keadaan JEREBU yang sangat teruk. Sampaikan Princess pun cuti sekolah. Ye la sangat berbahaya untuk kesihatan. NB pun minum ayaq banyak. Siann tengok Ibu NB, batuk makin teruk, sampai muntah-muntah dengan keadaan jerebu yang sangat kuat. Si Prince pulak dah mula selsema...meleleh-leleh aje ayaq hingus tuu. Tapi Alhamdulillah Prince tetap kuat bersemangat.

Wahh...pagi-pagi sampe opis udah ada peringatan sesama kita. Atas meja lom duduk dah dapat nota " DOSA BAGI ORANG YANG MENINGGALKAN SEMBAHYANG ".
Perghh..sangat terkedu + terkebil-kebil + upss gitu. Lantas NB seperti biasa snap ye. NB tak tau sape la yang sampaikan amanat ini. TErima kasih bebanyak wahai hamba allah. Pasal NB tengok meja kawan sebelah pun ada. Huhuhu Ingat untuk khas istimewa pada NB aje. Al-maklumlaa selalu meninggalkan meja opis gitu aje. Takkan laa tetiba nak bagi nota begitu ek. Takpe NB terima. Sangat bagus. Sangat suka. Mudah-mudahan ALLAH SWT sentiasa mengingatkan hamba-hambanya. Ehhh memang sentiasa pun. CUma hamba aje yang sering kali lupe betui tak..?




Bila baca Nota berkenaan. Syahdu..ketakutan..kejernihan di kelopak mata NB mula terasa. Dan ketika ini lah NB terdengar ada satu suara. " Baguslahh sembahyang sunat "..tapi NB kurang berminat..kurang enak di dengari oleh cuping NB sendiri. Memang NB mendengari sendiri. Tapi entahlah. Tak suka. Tak elok laa..pasal dari lenggok gaya hamba itu bercakap seolah-olah NB ni seperti menunjukkan yang NB solat sunat macam bagus. Astaqfirullah...NB tak tau laa manusia ni. Dengki or tak suka. NB buat adalah diperintahkan oleh-NYA. Kita buat jika kita mampu. Hanya sunat. Tapi gaya daripada jawapan yang hamba itu beri seperti bingitt seyyy. Tapi biarlah..dalam keadaan beliau begitu NB redho. Jangan laa kata-kata or ayat keluar daripada mulut mu itu terlalu KETAT di dengori...tak elok utk pendalaman antibodi.

Ini adalah INGATAN untuk semua. Bukanlah NB ni nak menunjukkan kebaikan diri NB baekkkk sesangat. Tidak peringatan dan ingatan kita sesama Islam.



No comments: