Monday, July 14, 2014

MENU BERBUKA PUASA 13 RAMADHAN

Assalammualaikum..
Bertemu lagi kita di alam blog. Alhamdulillah, Jumaat lepas berbuka puasa sangat-sangat simple. Pasal kami akan gerak ke Johor Bharu. Maknanya kami akan bersahor di bumi Johor Bharu ler. Syukur sangat. Tak sabar rasanya nak sampai. 
Dah rindu benau akO dengan Kak Long. Tapi aKo sedey, akO berpuasa setakat Jumaat sehingga jam 6.00 petang. Telah di takdirkan. Kita redha laa dengan pemberian ALLAH SWT. Cuti-cuti Msia telah bermula. Tetapi suasana puasa tetap berkumandang di dalam hati ini. Walaupun tidak berkesampaian. Tetapi juadah berbuka tetap menarik dan rejki yang ada, tidak lah semeriah selepas hari nya. Okey untuk Jumaat lepas , kami berbuka sangat la simple. Ako buat sesimple yang ada. Pasal nak meninggalkan rumah selama 3 ari. So taknak laa simpan lauk-pauk yang tidak habis dalam esbox. Lelama jadi tak sedap plak nanti kan.

Haa..ni hasil daripada tangan ku. Roti Gardenia yang kosong akO beli. Konon nya nk buat yang lagi special laa..Tapi akhirnya akO buat simple saje. Lebih senang. Tak ingat dalam esbOx ada lebihan bancuhan tuna yang akO bikin jugek. Tuna 2 tin + sos cili + mayonis = kendian akO gaulkan aje. Belahkan roti tu then sapukan butter, masukkan tuna bersama timun. Taraaa siap di makan. Orang malaz masak gini laa gayanya.

huhuhuh...kalau hitam-hitam tu akO ler yang goreng. Mana taknya sambil goreng berlari ke depan..patah balik untuk membalikkan kuih..pastu pergi balik ke depan ngadap tv. Ni gara-gara KTAR..alaa drama tiap petang di TV3 tu..Izreen Azmida & Amar Baharin. Gara-gara beliau kuih akO hitam. Bole gitu. Hahahah takde maknanya. Saje tambah story. Walaupun api yang digunakan kecil. Kalau nak hitam.. Hitam jugek kan. Ni otak-otak kempas berbentuk popia mini. Roti sosej goreng. Sangat istimewa petang tu.


Okey yang ni nampak nau-nau bohong kalau akO yang bikin. Ni neber akO bagi. Guru mengaji Princess kasik. Alhamdulillah rejki petang jumaat. Tak habis mana pun kuih muih tersebut. So akO bungkus, bawak ke JB. Di hentian rehat pun kiddos tak makan. Beli jajan jugek yang sedap. Donut daripada Dunkin Donut.


Seperti biasa ayaq kopi  O yang kau ler. Ibu nak kopi O es. So nikmat sungguh minum semasa berbuka puasa. Alhamdulillah.


No comments: