Wednesday, July 16, 2014

MENU BERBUKA PUASA 15 -16 RAMADHAN

15 Ramadhan
Ahad 13 Julai 2014

Alhamdulillah..pada puasa ke 15 Ramadhan. Kami daripada JB.Gerak daripada umah KakLong lepas zohor. Ako la pandu sape lagi. Al-maklumlah coti puasa, terus terusan Mr Buyen suh aKo drive. Alamak hangin sebadan gue. Takpela kasi rehat. berbulu gak nengok Myzan , Buyen n Lelys bantai tido siap berdengkur lagi. 3.30 gerak daripada umah KakLong. 1 akO benti rehat kat Pagoh beli air. Pasal tercekik akO mam roti kan. Lepas tu terus drive lastly benti di Pedas Linggi, Depa semua nak solat. Konon nak berbuka luo laa. Tak jadi jugek. Sampai Sepang 6.00 petang. Sempat wey gue masak nasi + goreng ikan sardin basah + Mini Popia Otak-otak + Nugget Ayamas. Jemu plak akO dengo nugget ayamas. Tapi dah itu aje yang ada. Nak suh akO masak kan. So masak mana yang ada ler. Mencik tauu..dah ler penat drive..masak plak. So yang dis hari akO tak snap. Malaz melanda. Lagipun sempoi benau..cam malu je nak snap pic.

16 Ramadhan
Isnin 14 Julai 2014

On dats Monday. Lelys coti skola. Skola beliau kasik coti daripada Isnin hingga Selasa. So lepas akO g koje. Send Lelys umah Kak Ijan, My SiL..belakang Taman umah kami. Beliau Taman apa ntah. Untuk petang tu sampai uamh jam 6.00 petang. Then Buyen balik awal 6.30 petang dah sampai. Alamak wey sib bek ler  awak ni memasak. Masak nasi..Goreng kacang panjang bersama telor bersos tiram + nugget ayam + Isi Ketam. Bertambah-tambah akO nengok si Buyen makan. Wahhh konon air tangan sendiri kan baguss katanya. Ehhh selalu pun masak apa..masak ayaq ler. Alhamdulillah le kann. Daripada tak bikin apa langsong. Roti tuu ako beli di JB..sangat laaa lembub walaupun dah 3 ari. Atas keju bergula dan dalamnya kosong aje. Inilah masakan cincai boncai hamba. 


2 comments:

aizamia3 said...

Biasalah tu.. dah macam superwoman bila kena buat banyak menda.. ;)

Adams Ayens said...

aizamia3..
kann..beginilah menjadi seorang Ibu