Thursday, July 23, 2009

ABAH

Aku sedih sangat...
Sedih Sangattt..banyakk sangat..
Abah aku anggap dah macam Ayah aku sendiri...
tapi ayah aku dah pergi dulu..
Aku takot abah semalam...
Abah lain macam...
tenat sangat..
teruk...
Cuma TENAT..
Aku dikejutkan dengan panggilan telefon daripada Bro edy aku...
Menangis-nagis bila die bercakap dengan aku?
Aku pelik???
Dah memang kebeteluan aku dah 2 bulan tak bersua muka...
TEtiba dapat kol..dengar cam tu lakk...Ermmm
Hah Abah masuk ICU..
ye abah saudara aku dah macam ayah aku sendiri...die la Pakcik aku yang paling aku sayang.Tak macam yang lain.Die lain.Mak Lain.Dan Anak-anak die dah macam adik beradik kandung.
Abah ada AsMa..memang dah lama ada.Aku tak tau dah berapa kali Tenat cam gini.
Tuhan panjangkan lah Umur Abah..
kebetulan Alang aku stnaby dlm KL jerk.pasal Dato g Chaing Mai.Dan kebetulan juga Dato aku belum balik lagi dari bercuti.Tapi bOsh aku yang cerewet tu ada.
Ahhh pedulikan.Lagipun aku kuar time lunch.Nak marah gak..Mamposssssssss
Aku n Alang gerak dari Putrajaya kul 1 lebeh g2..sampai di Hospital Tuanku jaafar, Seremban..la haiiii nak cari park..betui-betui..F@#$#@@King....r
Payah seiiii banyak betui keta.Soang 2 ke bawak..
Naik tingkat 7 Wad 7B...mak n b...dah ada...tengah nangis...noli pun ada.
Hah...aku terus menatap wajah Abah..
Abah dah tenat ke nih...cam tak caya lak..
Siap soang die panggil nama...
Paling aku sedih sangat abah panggil aku...Busu..busu...maafkan abah..ampunkan abah.. ibu mana..ibu maafkan abah..
Hah...tersedu sedan aku di buatnya...aku tahan kerana aku tak mau meraung depan orang sakit...aku tak mau meraung depan abah..
Dulu time Ayah aku pergi pun begitu juga..aku tahan..sampai sakit kepala hotak aku
menahan nangis...orang kata tak baik menangis bagai nak rak depan orang sakit or depan orang dah ank meninggal or dah meninggal dunia...
Alang aku tak tahan..die pun sedih...lantas alang tunggu aku kat luar.
Aku masih menatap wajah ABAh...
Tapi...
tapi...
Alhamdulillah...abah dah sedar petang semalam juga..Aku datang sekali lagi dengan Buyen,hatta,nylies n Ibu..
Ibu nak jumpa Abah..
Abah...Busu doakan agar abah pulih sediakala...
Amen...

2 comments:

eMMe said...

kak, how's ur abah now?
hope he 'll fine now...
akak, jgn sedeh laa...
:(

BUYEN said...

mcm tuuuu jerk...
tak larat ckp..rase emme kenal kot...anak die yg bro edy tuu..perasan tak kenal kat fs ke tagged..n penah jumpa di umh akak time bsday nylies...hah abah die r