Tuesday, May 14, 2013

LAKSA IBU

SABTU
11 MEI 2013
Untuk makan tengah hari..

As Salam semua..
Uitt dah lama benau rasanya NB tak menari-nari kan jemari NB kan. Yess hari yang ditunggu nak datang. NB ingat HARI IBU udah lepas. Rupanya jatoh pada hari AHAD..12 MEi 2013. Dengo ceciter bebudak ni dah lepas..Perghh rasa cam terkilan n tak seronok lak bila tak disambut or tak diraikan bersama Ibu tersayang.

Hari Sabtu..Papa takde..Papa g Kursus daripada ari Jumaat. So NB tinggal bertiga aje.. Kids dan Ibu. Ibu sangat rajin. Katanya nak bikin LAKSA. Aduhhhh NB kalau Laksa Ibu..kompem terhebat. Yo laaa omak kito. Mesti kito puji. Sodap mano pun omak kito gak yang bikin. Harammmm panda betui la NB ni. Pemaleh. Apa salahnye NB yang bikin kan. Tapi nak buat lagu mana Udah Ibu cek yang bikin dulu. Ibu memang penggomar tegar LAKSA ye. Namun..namun disebalik nya..Ibu tak pernah boli yang di lua nye. Ibu habaq tak sedap. Tak pekat. Tak kick. Tak..itu..tak ini..macam-macam laa Ibu komen. So dengan rasa yang PUeh hati bek Ibu bikin sendiri betui tak..Ofkosss laaa..

LAKSA IBu..

2 kilo ikan sarden..yang gemuc-gemuc n montel cam NB jugek..
Daun kantan
Daun kesum
Bawang merah
Cili merah
Laksa basah lagi sedap daripada Laksa kering yang perlu kita rebus dulu.
[ NB selalu beli Laksa Basah di Paso Presint 8..memang lembub gile sehh daripada utara ]
Bahan-bahan yang lain NB lupee laaa..pasal tak dan nak snap pun..
Pasalnya NB balik dari seminar sabtu tuu terus mamam...n snap apa yang NB nak mamam aje..so korank leleh-leleh kan laa ayaq liuq tuu yah...


Laksa yang Ibu bikin...sangat pekat + sangat podeh = TErbaek der..





ok yang ni nye gambaq..Laksa yang Kak Lang ako bikin sendiri...
[ tapi family NB kureng minat ler..memang lembub..cuma bila makan rasa cam nak tersekat kat tekak..apa2pun Kak lang NB memang rajin bikin..die tak suka beli..

1 comment:

Shahrienaz Sally said...

sedapppppppppppppp nyer.. my fav nk sikit...