Sunday, May 5, 2013

MY LUCKY BESDAY 5.5.2013

AHAD
5 MEI 2013

Alhamdulillah...
Bersyukur ke hadrat Ilahi. 
Ako dipangjangkan umur. Dimurahkan rezeki. Dibahagiakan. Membahagiakan.

Terima kasih kepada Ibuku tersayang. Ibu adalah segalanya. Alhamdulillah Ibu pun di panjangkan usia. Ako sangat-sangat bersyukur. Syukur ke hadrat ilahi. Ako redho dengan segala rintangan dan dugaan yang ditempuhi. Ibu telah melahirkan..membesarkan..menjaga..mendodoi..memanjakan..memarahi..menasihati.. dan segalanya. Ya Allah engkau berilah kesihatan,kebaikan, panjang umur iBu ku. Ibu..Busu sayang Ibu..Busu doakan Ibu sihat..murah rezeki..Ibu sentiasa di hati..

Terima kasih kepada SuamikU..
Engkau adalah segalanya.
Membahagiakan..
Bersabar dengan sikapku..bertahan dengan apa yang berlaku.. menghadapi dugaan dengan penuh liku..tidak menghampakanku..tidak mengecewakanku..tidak bersoal jawab denganku..tidak sesekali memarahiku..segalanya tidak. Setelah kita bersama melayari bahtera kehidupan. Dikurniaan sepasang cahayamata. Sangat bahagia. Sangat..sangat..
Amin akO bersyukur ke hadrat Ilahi yang telah menJODOHkan kita bersama.
Darlingku..
Sayang mohon maaf di atas kelahiran ini. Sayang banyak bersalah dengan abang. Sayang suka melawan abang. Sayang selalu bantah abang. Sayang asik ikutkan marah dan perasaan. Abang..terima kasih segalanya. Banyak membantu sayang dalam apa jua yang sayang hadapi.

Terima kasih kepada Puteri ku..
Naylies..manja mumy....
Mumy minta maaf..kerana mumy selalu marah-marah kakak..
Mumy selalu cakap kuat-kuat..
Mumy nak kakak berjaya dalam kehidupan realiti penuh duniawi..
Mumy nak kakak menjadi anak yang solehah..

Terima kasih kepada Putera ku..
Adam..manja mumy....
Mumy minta maaf..kerana mumy selalu tinggalkan Adam..
Mumy mencari rezeki untuk kita sekeluarga..
Mumy nak Adam berjaya dalam kehidupan penuh cabaran..
Mumy nak Adam menjadi anak yang soleh..

Terima kasih kepada kaum keluarga..jiran..sahabat-sahabat..
Mengucapkan ucapan yang julung tiap tahun..
Bersyukur masih ada yang mengingati diri ini..
Kelahiran ini jua..ako memohon maaf kepada semua..dan ako memaafkan sekelian semua

Bersyukur kerana di kelahiran ini..
Berbangga jua..kerana di tahun 2013 ini ako menyambut kelahiran penuh dengan keriuhan dan kesesakan kerana seluruh rakyat MALAYSIA telah keluar MENGUNDI.
Ya allah tak sangka nya..Tarikh yang julung kalinya diadakan. Bukan tiap tahun pun. Ini dinamakan JODOH. Dan ako beryukur sesangat..dan berdoa semoga rezekiku bertambah jua. Genap le usiaku separuh remaja. Masuk ke alam yang penuh kedewasaan. Yang penuh cabaran. Yang penuh liku-liku kehidupan.

Untuk hari ini..ako telah dipanggil bertugas untuk menjaga PUSAT MEDIA. Jaga hak makanan. Ako diarahkan oleh CC Awy. Iye ako dapat kol semalam untuk bertugas hari ini. Ikhlas di hatiku sebenar-benarnya ako sudah tidak ada HATI & PERASAAN untuk bertugas di tempat sekarang. Ako tidak layak lagi untuk ditempatkan di SPR. Ako memang dah tidak semangat untuk bekerja dengan orang sekeliling yang kuatnya sifat-sifat KOTOR. Tidak ikhlas. Tidak JUJUR. Tidak MURNI. Tidak BERSEKUTU. Tidak HALAL.

Kenapa..kenapa ako meluahkan di hari kelahiranku. Kerana ako sangat PUAS.
Bukan ako sengaja nak berceloteh yang bukan-bukan. Tetapi ini adalah luahan IKHLAS daripada ako sendiri. Entah lah ako tidak mengerti. Kenapa masih ada MANUSIA yang ber HASAD DENGKI dengan ako. Ako buat apa yang ako perlu buat. Memang akO akui.. akO punya sifat BARAN. Ako cuba atasi dengan beristifar. Ako belajar MUHASABAH DIRI. Ako REDHO dengan apa yang berlaku. Ako belajar daripada tak tahu menjadi serba tahu. Ako tidak ada perasaan yang boleh membuatkan orang terasa hati. Malahan akO banyak menjaga HATI. Menolong. Memahami. Tapi...apa yang akO dapat..???

Ako ingat MATI. Kerana ako tidak mahu ako tidak dimaafkan. Ako tahu ada yang tak suka dengan CARA ako. Cara ako..cara ako derr..ko pekesahnye..

Apa yang buat nampak aje tidak kena CARA. Ako tidak boleh bekerja dengan orang-orang yang bersikap MUNAFIK + HIPOKRIT =  apa tujuan sebeno engko..akO pun tak tau..tapi ALLAH maha mengetahui..ako serahkan segalanya kepada mu YA ALLAH..

terima lah seadanya ye NB..
AMin..



No comments: