Friday, May 3, 2013

Undi Pos Saya

Khamis 2 Mei 2013
Anggaran waktu jam 10.30.

" Ning..nama ku dipanggil di depan pintu masuk Opis. Undi pos dah tiba g amek kat depan.

" Owhh ye..ok..Abg posmen tu pun menunggu..NB ingat kan NB soang yang lom dapat, ghopenye ramai lagi. 1 Opis depa dok sibuk membuka sampuL kertas undi.

" Weii..macam gini rupanya untuk mengundi Pos. Yela kan NB baru pertama kali mengundi Pos. Dedulu undi berator panjang. Sampai meleleh poloh. Sanggop kann. La ni takyah dah. Kalot je nak buka sampul dan mencari saksi.

Alhamdulillah. NB telah MENGUNDI.
Dengan jayanya..kusyuk dan tawaduk. Perghh bole gitu. NB dok di tempat yang takdak orang laa. Sat g ada orang nampak NB pangkah apa kenn. Huhuhu UNDI adalah RAHSIA BESO. Mana buleh kasi nampak orang dan orang tahu. Betui tak. Itu adalah kewajipan rakyat MALAYSIA. Ini adalah suara rakyat dalam DIAM. Bukanlah NB nak berceloteh pasal POLITIK sangat. Tak tau pun sangat. Hanya kewajipan yang perlu kita buat. Bukan payah sangat. Buka sampul..pangkah..tanda tangan..masuk sampul semula..dan hantar kepada Abang Posmen yang sanggop menunggu Warga SPR memangkah. Untuk dikembalikan kepada Abg posmen semula.

Sangat senang. So takda la jejari gebus NB ni di colet dengan kaler-kaler dakwat seperti pengundi biasa. Aduiii cam tak besh lak. Takdak kenangan kan. Takpela bekerja di masa Undi pun dah kira semangat waja dah.





Ini adalah untuk pengundi pos. Yang atas tu dalam sampul ada kertas undi..
So NB dah pangkah ler mana yang berkenan kat hati..huhuhu
UNDI ADALAH RAHSIA..

Ok kepada korang semua selamat mengundi ek..
berhati-hati semasa memandu..

No comments: