Tuesday, June 16, 2009

Bukit Tinggi, INDONESIA - 12 Jun 2009



Hari ke2 aku n buyen jalan2 nak beli kopi..ori dari sana..camne rase nyer..haaa
Kami ber2 mintak kopi bapak..ibuk...huhuhuuh...sedap sei kopi nyer likat..pekat..tu la kebun kopi cehh kalau laaa ni aku punyer...kaya sudahhhh...

Buah kopi yang masih hijau..

haaa cantik tak bunga nih..terbalik kannn...mmg ori terbalik dgn sendirinye.. menurut org2 kampung kat Bukit tinggi ni..bunga ni tempat Pontianak tinggal.Die mmg suka bunga nih...eeeee seremmm...

haaa kopi niii menggunung baru jer lepas mesin..

Bunga kat sane semuanyer sejuk-sejuk tau...




Ni dalam rumah MinangKabau


rumah minangkabau yg baru..guna batu..

gambar ni sebenonye dlm perjalanan pergi nak ke kilang kopi..tapi nak balik pun jalan yang sama.

nama rumah makan tu..kami makan atas sawah padi..keliling kedai makan tu ada sawah padi...tapi sayang sawah dah kering..if hijau lagi..baru cantik bila bergambo.


Ermmm sedap seiiiii...makan tengah hari di hari ke2...tapi hari ke 3 dan ke 4..nilah makanan yg sama kami jamah..aduiiiiiii...

ermmm beli gak jubah niii...tapi cantik kann..mahal regenyer sama cam kat msia..
pastu beli telekung untuk Ibu...

Nilah cerita di hari ke2..penuh dgn jalan-jalan..makan-makan..dan soping-soping..

3 comments:

eMMe said...

amboi akak buyen ku ke bukit tinggi, sebijik saya tgk akak, dah tak kenal dah, tu org indon ke tu
hehehe...
sunuk ehh jenjalan abis kan duit....

BUYEN said...

ooooo ckp akak n don erk..
huhuhuh nak majuk r...
alaaa abg buyen nak banjer...jalan je r..

eMMe said...

sunokkkkkk kalo byk $$$$$$
kan kakkkkkk
heheheee...
suh abg buyen banja adik buyen
lak
kah..kah..kah...