Friday, July 12, 2013

3 Ramadhan - Sakit Peyut

Masya Allah..
3 Ramadhan dah hari ni kan. Seronok nye berpuasa. So My Princess sambung pose rini setelah 2 hari demem. 1 Ramadhan dapat setengah hari aje. 2 Ramadhan langsung takyah pose la kak..nanti sakit perut lagi payah Nenek. Kelam kabot kang. Dah lama MuMy tak le coti. Alhamdulillah masuk ke 3 Ramadhan. Princess semangat nak berpuasa. Amin. So makan nasi paneh + ayam goreng berempah. Aku mam roti gardenia choc + kopi old town dan lagi 20 minit nak masuk waktu Imsak, Aku telan SSS2 + air kosong bebanyak yang bole muek dalam peyut gebus aku. Hah..kalu korang nak tau selepas ako mam roti gardenia choc + kopi old town..mengguling-guling, berputo-puto laa peyut aku. Usai gosok baju kemas bilik ganti gebo bagai, mak aii nak terberrrr bagai tak tertahan-tahan. Kelam kelibut la gue. Terus masuk bank pepagi. Perghhhh legooo. Usai lak solat still peyut gue buat hal lagik. Mak aii..ni tanda-tanda takmo g opis ke ..? or sesaje gatai malaz kann. Hepp tak baik laa teruskan usaha gebus. TEringat pasal rini ada Ceramah Agama, rgoghi tak dengaq ilmu agama free-free gitu. Ermm dok pikir jugek pasai pa akU sakit perut mendadak nih. Mesti disebabkan makanan semalam pun. Habis hadam. Or aku mam terlalu banyak. Eh tidak le gitu sesangat. So lauk bersahur aku untuk 3 Ramadhan ni adalah hasil lauk semalam. Perangat laa. Sayang kan. Tak bek membuang. Cuma aku goeng ayam berempah jee sebab nak mam paneh-paneh. Baru ada UrmmmmP..


Yess cantik tak sesayur tuu..so NB mula study nak jadi pemakan Vege..Kann..So semalam masak Carrot + Kailan + Ketam Ball + Fish Ball dan hijau cam kobis tuu masa ni laa nak lupe nama ko. Padahal selalu bedal.

Inilah hasil tangan Mumy ek..Sayur goreng campo, Aku suka pakai Olive Oil..So xdak la berminyak sesangat. Dan tambahkan perasa sket. Garam + Pak aji aku tak guna. Bagi aku dah tambah perasa sudah memadai.





Sebelum tu Ibu dah masak nasi ye..Cukup la kami sefamily. Comey tak piuk tu..2 pot aje. Cukup untuk 3 orang..tolak ako tak amek engko nasi..


Lepas tu ako goeng ayam. Ayam yang Ibu dah perap dengan rempah-rempah. Senang je. Cincai kasi boncai tapi ngamloi bila mam ek. Serai + Lengkuas + Halia + Kunyit + Garam secukup rasa. Perapkan 1 jam kalau korang nak rasa kenikmatannya. Macam kita beli Ayam Berempah tu. Cuma depa punya kaler hitam. Ni ibu tak salot madu. Jadi kaler yelo laa.







Yess ni kepok leko yang ako beli dengan adik kat opis..Amni Teganu. Memang ramai kasteme beli dengan beliau. Pior kepok leko. Lembub je masa mula-mula aku beli. Balik umah terus aku goreng. Tapi yang semalam ni ako rebus kembali then goreng. Think Buyen balik cepat. Sempat berbuka di rumah. Ermm xdan. Balik lambat. So aku laa bedal dengan Prince. Princess kureng sket. Pasal beliau dah bedal nasi + ayam goreng rempah banyak.



Kuah kepok leko. Perghh sangat mablerss. Sedap ni lagi..dengan pokek dan pedas ala-ala biasa aje.



Ayam rempah ako goeng 3 ketui aje. Pasal 3 orang aje yang mam. Adik Mumy Kogsi kan



Ok..yang ni pulak. Ibu dah kasi beyger..( istilah Ibu selalu cakap ayat ni..maksud bikin semula ). Ikan keli aku dah goreng pastu sapu sambal belacan. Lepas tu panaskan semula, buatkan Pucuk Ubi masak lemak cili api. Pucuk Ubi...Unty Jepun..my Neber kasi. Unty ni memang asal daripada Jepun, beliau masuk Islam. See orang Jepung pung makang ikang keliiiiii...nots kelingg...

Ok..besh tak food berbuka NB. Ala biasa-biasa aje kan. Pesalnya NB sekarang nak kurang kan mamam. Tu la biasa-biasa aje. Ibu pun folo sekali kurang makan. Pasal Ibu dah happy mam B'Young. Lagipun Ibu kena jaga kesihatan. Pasal gout mula menjadi. Alhamdulillah masih di tahap biasa-biasa aje. So pemakanan harus di jaga.






1 comment:

Raihan said...

tgk time ptg² cenggini..mmg meleleh NB..