Tuesday, July 16, 2013

5 Ramadhan - IFTAR DI VILLA ALANG

Alhamdulillah...
Pejam celik..celik pejam..bangun..tido..tido..bangun...mak aii kojap jo bulan Ramadhan Al-Mubarak kennn...ok..aku langkau je nak story pasal aku nye majlis berbuka pose sebelah ipo duai aku. Hari sabtu lepas. Snap dalam camera. Tup..tup..sampe opih kabel xdak. Sudeh hilang meh. Ke aku yang pelupe letok merata. Adeii spoil siput laa. Kalau tak banyak sangat story besh bab makanan. Takpe aku usaha cari la. Walo bagimanepun..puasa ke 5, aku berbuka pose umah Alang aku. Ibu teringin nak mam Ikan Pari bako. Alang kalu bab bako-bako ikan ni perghh pames mames..kalah Buyen. Yang hidupkan api tak nyala-nyala hingga azan sahor bole gitu. Hahahah itu kesah lama laaa. Sikalang sudeh pandei laa belajar sama Alang. Baru adil dan saksama. Aku n Buyen memang tiap taun akan berbuka puasa silih berganti kalau berbuka sebelah family beliau dan family ako. Alaa ako tak kesah sangat pasal family ako tak besau cam family beliau. Ermm naik ponin ako kalau dah ghamai-ghamai gitu nak mam kan. Ye laa anak buah ramai seronok per. Kalau berbuka balik-balik gitu aje pun bosan jugek ek. So untuk hari Ahad lepas..pagi aku ada class Miss Z aku. Habis dalam tengah hari. So dapat free gift Jus Grape daripada Upline ako. Pasal hadir pada Ahad tu. Ok..sampai umah kepenatan, keletihan dan bagai-bagai la. Lepas solat aku bantai lelap jap. Tapi tak bole laaa...hujung minggu nak rest sket pun tak bole asik bergadoh aje budak bedua tu. Relax-relax je layan movie tamil 202 Astro. Memang layan besh.

Jam 5.30 petang. Lepas Asar kami sefamily gerak ke rumah Alang. Kids semua dah mandi. Tapi tetap bawak baju spare. Mana taknya kompem sampai umah Alang dok bermain-main sakan, basah baju. Aku sampai aje Alang tengah membako. Dan makanan lain telah siap. Aku cuma bawak kepok leko & Sayor goreng campo black pepper aje.


Brokoli + Kailan + Tempe =BROLANPE Black Pepper


Keropok Tganu Lembub


Epok-Epok Ayam, Daging & Udang = handmade My anak2 buah


Penambah Rasa Untuk Mee Kari = Telor Rebus + Touge Rebus + Tahu Goreng


Mee Kuning


Neber Kak Lang bagi Popia Sayur


Mangga Madu From SIL = Hasil tanaman udah berbuah..
cukup untuk Adik Beradik Buyen Soang 4 biji..


Nenek layan cucu = Giyomi..


Ikan Pari Bako = Salut laa dengan kunyit + garam secubit rasa


Petai Bako + Ikan kembung Bako


Buah Mata Kucing yang maneh giless..

Lorr ada jugek pic nih..heheheheh model Petai..
Ingatt..Ibu dah tak bole mam Petai..


Haa..amacam puas hati tak..Apa..?
tak puas..Ermm seronok nengok kan meriah makanan itu..
Untuk Snap mereka-mereka itu xdan..Pasal akak pun bz tongah makan dekkk non..

No comments: