Monday, July 8, 2013

Majlis Bacaan Yassin Sambut Ramadhan

Alhamdulillah..
Hari ini Isnin. hari yang sangat bosan bagi akO untuk masuk kerja. Entah la kenapa. Asal ari senin je maleh..asal hari Jumaat lajuu je bikin koje. Pasal rehat yang panjang dan esok nya coti ek. Perghh memang mencabar untuk ari senin..Hari ni juga ako telah dilanda Jem di mana-mana. Entah kenapa. Kua dari rumah jalan beso tu. Terus stuck Jem. Puiiii...tak bergerak langsong. Ngape ek. Heran jugek. Terus bermeces dengan Mem Pitt. Pasai pa..tahap bengang beliau. Kuo awal pun stuck jem. Katanya ada tembok hancor. Tak taula sapa yang langgaq tembok yang sebeso gitu...lepas tu sampai Putrajaya fly over daripada Presint 9 terus ke Presint 8 tu..mak aiii sangat jem..terus aku ke laluan nak balik KL. Then masuk balik ke pusingan beso di putrajaya tu..Tapi keadaan tak mengizinkan.Ako lambat jugek dah kali ke 4..hah tunggu  je la suat-suat cinta datang. Arghhh tak heran ako der..No rezen dah lepas ni..ekekekekekek...

Tepat jam 9.oo pagi. Depa..kengkawan opis ni dah bersiap bentang tiko  bagai. Dan buka air botol mineral. Owhhh ada Bacaan yassin rupanya. So siap-siap semua. Usai aje bacaan yassin terus mam laa..

Menu..
Nasi Lemak
Sambal sotong kering
Paru goreng tepung
Telor Rebus
Timun
Kuih Talam keladi
Kuih Lopes gula merah
Kopi O piau
Teh tarik..( ako berjaya udah minggu tak amek teh tarik.. )

So engko orang layan pic-pic enak ni ye..

 Uittt..ni la hidangan hamba...rasanya dah macam banyak nooo...pecah tradisi gue mam nasi..adoiiiiiiiiii...kopi memang tak hengat..sedap gilo piauuu beb..ps : Mem Pit..



Kuih Talam Keladi + Kuih Lopes Gula Merah..



Telor Rebus yang gebuss + Timun pait sket...kompem basuh tak bersih..



Amacam...nampak rangop..memang rangop lee..


Ingat tak sedap..rupanya..berebut orang amek..sampaikan ako nak amek lagi dah habisss


Bagi ako sambal nye kurenggg menyegat...sotong kering ni tak le mam selalu..


Dah lama tak begambo..


Sakan ek Mem Yanz..


NB mam dengan semangat nye..


No comments: